نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آموزش‌های قبل از ازدواج به منظور افزایش آگاهی زوج‌های جوان بسیار کم است که باید تدبیری در این باره اندیشید.
کد خبر: ۱۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ 17 March 2015

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آموزش‌های قبل از ازدواج به منظور افزایش آگاهی زوج‌های جوان بسیار کم است که باید تدبیری در این باره اندیشید.

به گزارش فارس ؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی همدان اظهار کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج به منظور افزایش آگاهی زوج‌های جوان بسیار کم است که باید تدبیری در این باره اندیشیده شود.

وی گفت: این مسئله که افراد ازدواج می‌کنند و در آینده نه چندان دور به سمت طلاق می‌روند به دلیل عدم آگاهی زوجین از بسیاری از مسائل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: باید پیش از ازدواج آموزش‌هایی در این زمینه برای زوجین در نظر گرفته شود.

وی افزود: اداره‌کل ارشاد به همراه نهادهای فرهنگی باید کتاب جامع ازدواج را به منظور آموزش زوجین تهیه و ارائه کنند.

طه‌محمدی ابراز داشت: قبل از ازدواج و بعد از تحویل کتاب‌ها به زوجین باید آزمونی پیرامون آن برای سنجش آگاهی افراد در دفتر‌خانه‌ها برگزار شود که این اقدام میتواند در زمینه کاهش طلاق موثر باشد.

وی با تاکید بر همکاری دادگستری با نهادهای فرهنگی برای بررسی علل اصلی طلاق‌ گفت: باید عوامل اصلی طلاق در همدان بررسی و ریشهیابی شود تا راهکار‌های مناسبی نیز برای حل این مشکل ارائه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها در توسعه ازدواج آسان مهم است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید به صورت ویژه در توسعه ازدواج آسان و ترغیب جوانان به ازدواج فعالیت کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار