معاون خدمات شهری شهرداری تهران از کاهش میزان 24 درصدی میزان نمک در برف روبی پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 25 November 2015
مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در مانور ماشین آلات و تجهیزات ستاد برف روبی شهر تهران تصریح کرد: در سال 92 - 93، 30 درصد و در سال 93 - 94، 24 درصد و در مجموع بیش از 50 درصد از خرید و مصرف نمک در برف روبی تهران کاسته شده است. 

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر از سی.ان.ای استفاده می شود اظهار کرد: این محصول استات کلسیم منیزیم است که برای آب کردن برف مناسب است.

عبداللهی با بیان اینکه هر تن نمک به قیمت پنج هزار تومان خریداری می شود خاطرنشان کرد: برای خرید هر کیلو محصول سی.ان.ای چهار هزار و 500 تومان پرداخت می شود و امسال شهرداری تهران اقدام به خرید 300 تن از این محصول کرده است. 

وی با اشاره به پدیده ال نینو که موجب افزایش بارش باران می شود گفت: این افزایش بارش آبگرفتگی و سیلاب در شهرها به همراه دارد که ما برای مدیریت آن آمادگی کامل داریم. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در پاییز سال جاری برای تعیین میزان ماشین آلات و جذب نیرو بررسی ها انجام شد که براساس نتایج به میزان مطلوب برای شهر تهران امکانات و تجهیزات فراهم شده است. 

وی اظهار کرد: در زمان بارش برف و باران آمادگی استفاده از نیروهای آتش نشانی را نیز در دستور کار قرار داده ایم. 

عبداللهی تاکید کرد: برای مقابله با بحران، هماهنگی های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده است زیرا خدمات رسانی به مردم در این زمان با این نهاد هم راستا است. 

**سردار حسینی: شهر تهران در برابر بحران ضعیف است
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در زمان بحران شهر تهران تاب آوری پایینی دارد گفت: در برابر بحران ضعیف هستیم. 

سردار تیمور حسینی تصریح کرد: باید در مواقع بحران واکنش سریع نشان دهیم تا نتیجه مثبتی دریافت کنیم. 

وی با بیان اینکه باید با شهرداری تهران ارتباط مثبت و هم افزا داشته باشیم اظهار کرد: در حال حاضر این رابطه کم است و باید برای بهبود آن تلاش کنیم چرا که بسیاری از مسائل مربوط به بحران از اختیار پلیس راهور خارج است. 

سردار حسینی افزود: باید شرایط خاص را به کنترل خود درآوریم و هر آنچه از وظایف ما که به حل مشکلات کمک می کند دریغ نکنیم.

**حقانی: محیط زیست باید اولویت شهر تهران باشد
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید محیط زیست در اولویت شهر تهران قرار بگیرد گفت: مسئله محیط زیست برای کشور بسیار اهمیت دارد و باید برای حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. 

محمد حقانی با اشاره به کاهش استفاده از نمک در برف روبی پایتخت تصریح کرد: نمک برای خاک خوب است اما استفاده بیش از حد موجب از بین رفتن بسیاری از عناصر خاک می شود. 
وی افزود: برای استفاده از نمک در برف روبی ها باید به استانداردها نزدیک شویم و شورای شهر تهران در این راستا هر گونه سرمایه گذاری لازم را انجام خواهد داد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار