کد خبر: ۱۲۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 06 November 2015
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ایران کمتر از میانگین جهانی ماهی مصرف می‌کند، گفت: میزان سرانه تولید ماهی در گیلان 14.5 کیلوگرم و در کشور حدود 9 کیلوگرم است.

اسحاق شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با بیان اینکه سالانه 150 میلیون قطعه بچه‌ماهی سفید در رودخانه‌های گیلان رهاسازی می‌شود، اظهار کرد: در فصل بهار از این بچه‌ماهی‌ها مولد گرفته می‌شود.

وی کمبود برداشت ماهی سفید از دریای خزر را دلیل تکثیر و پرورش و رهاسازی این ماهی عنوان کرد و افزود: 80 درصد صید دریای خزر از نوع سفید و 20 درصد کفال و دیگر گونه‌هاست.

مدیرکل شیلات گیلان این استان را آبزی‌پروری در کشور خواند و گفت: سالانه مجموع تولیدات آبزیان گیلان 67 هزار تن بوده که از این میزان 47 هزار تن تولید ماهیان گرمابی و سردابی است.

وی 44 هزار تن را تولید ماهی گرمابی و 3 هزار تن نیز سردابی عنوان کرد و یادآور شد: در گیلان 7 هزار تن نیز ماهی کیلکا صید می‌شود.

شعبانی درباره مصرف ماهی در گیلان تصریح کرد: با وجود تولیدات آبزی‌پروری در گیلان، میزان سرانه مصرف ماهی در این استان 14.5 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 9 کیلوگرم است، گفت: در دنیا سرانه مصرف ماهی 19 تا 20 کیلوگرم، در اروپا 35 کیلوگرم و در آفریقا 100 کیلوگرم است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه ایران کمتر از میانگین دنیا ماهی مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: ماهی غذایی بسیار سالم است و برای افزایش میزان مصرف آن در بین خانوارهای ایرانی و گیلانی باید به رشد تولید ماهی توجه داشته باشیم.

وی افزایش استخر پرورش ماهی را در تولید زیاد آبزیان مهم دانست و متذکر شد: سرانه مصرف ماهی باید به عنوان یک غذای سلامتی افزایش یابد و تولید رشد پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار