رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه خبر داد؛
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه از ساماندهی ۲ هزار و ۱۰۰ نیرو برای نظارت بر برگزاری این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه خبر داد‌.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶ 11 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن مفید شامگاه روز گذشته جمعه (۲۱ اردیبهشت ماه) در ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره حدود ۲ هزار و صد نفر در قالب شبکه نظارت سازماندهی شده بودند.

وی افزود: همکاران ما از بیش از یک ماه قبل مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کردند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: داوطلبانی که به فرایند انتخابات اعتراض دارند باید طرح شکایت را با اسناد موجود به هیئت‌های اجرایی استان تحویل دهند تا بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد یک هفته نیز برای طرح شکایت به شورای نگهبان فرصت دارند و شورای نگهبان نیز یک هفته برای بررسی و تأیید صحت انتخابات فرصت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز فرایند انتخابات به صورت عادی برگزار شد و مشکل خاصی رخ نداد ادامه داد: باید منتظر باشیم گزارشات نهادهای نظارتی، عوامل انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی به ما برسد که بعد از ارزیابی نظر خود را به هیئت نظارت مرکز اعلام کنیم.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: شایعات درباره ابطال انتخابات صحت ندارد و ما منتظر گزارشات ناظران هستیم. 

وی افزود: قانون این ظرفیت را تعریف کرده که چنانچه گزارشات مستندی از تخلفات کاندیداها گزارش شود که حکایت از عدم صلاحیت آن‌ها باشد شورای نگهبان می‌تواند صلاحیت فرد را مجدد برسی و رأی خود را اعلام کند.

مفید بیان کرد: فضاسازی‌هایی با انگیزه‌های مختلف بعضاً از سوی افراد انجام می‌شود اما آنچه که اهمیت دارد مدارک مستند است که می‌تواند در بررسی‌ها مدنظر قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار