معاون وزیر در غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سال گذشته حدود ۱۹ همت سرمایه گذاری در صنعت شیلات کشور انجام شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ 01 May 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ سیدحسین حسینی در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴گفت: سال گذشته حدود ۱۹ همت در صنعت شیلات کشور سرمایه گذاری شد.

وی افزود: ارزآوری ۶۵۰ میلیون دلاری صنایع شیلاتی کشور در سال گذشته نشان داد ظرفیت‌های پنهانی در این صنعت وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن دیگر حوزه‌های صنعتی را هم فعال کرد.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: استانداران مکلفند شناسه دار کردن و ایجاد ارزش افزوده، توسعه صنعت آبزیان در کنار دیگر صنایع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شیلات گیلان و ظرفیت‌های این بخش، اضافه کرد: استانی که شیلاتی شناخته شود، به دلیل تولید آبزیان، وجود بازار مصرف و امکان صادرات گونه‌های مهمی مانند ماهیان خاویاری (که صید آن به جز حوزه آبزی پروری از سال ۲۰۱۱ ممنوع شد) و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در گیلان، می‌تواند نقش مهمی در حوزه امنیت غذایی، ارز آوری و اقتصاد استان و کشور ایفا کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در این دیدار گفت: مدیران ارشد گیلان قصد دارند ظرفیت‌های اقتصادی گیلان در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های شیلات و کشاورزی علمی را به روز کنند.

حسینی با اشاره به تبیین مطلوب ظرفیت‌های اقتصادی گیلان، افزود: غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو، علمی، هوشمندانه و دقیق طراحی شده و مراحل پیش تولید تا برداشت محصول و زنجیره ارزش افزوده در صنایع مختلف از جمله حوزه کشاورزی و شیلات را به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری و ۹۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت‌های سرمایه گذاری کشور) شرکت کرد.

فرصت‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی کشور از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار