شهردار ابهر گفت: همزمان با روز عید فطر، بزرگ‌ترین بازار مناسبتی استان زنجان در امامزاده اسماعیل (ع) شناط برقرار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳ 09 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، رضا حیدری امروز (سه‌شنبه، ۲۱ فرودین ماه) در جلسه ساماندهی بازار روز عید فطر با بیان اینکه طبق سال‌های گذشته بازار روز عید فطر امامزاده اسماعیل شناط ساماندهی می‌شود، اظهار کرد: هر سال شاهد اتفاق‌های خوب در این بازار هستیم و هر سال این بازار انسجام بهتری می‌گیرد و شکل برگزاری آن مطلوب‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم و فروشنده‌ها از این بازار بسیار خوب است، ادامه داد: به‌عنوان خادم در نظم‌دهی و برگزاری هرچه مطلوب‌تر این بازار سهیم خواهیم بود.

حیدری با یادآوری اینکه شهرداری به هیچ عنوان به مسائل مالی و قیمت‌گذاری و اجاره محل استقرار دستفروشان وارد نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع به هیأت امنای امامزاده واگذار شده است.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه همه هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است، گفت: تلاش ما برگزاری هرچه مطلوب‌تر این بازار و رضایت شهروندان و کسبه است.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با بیان اینکه هر هزینه‌ای که برای غرفه‌ها گرفته می‌شود برای امامزاده اسماعیل (ع) شناط هزینه خواهد شد، گفت: حداقل کسبه از ۱۵ استان همجوار در این بازار حضور دارند.

سعید بهاوری با توضیح اینکه محیط اطراف این بازار باید پاکسازی و نخاله‌هایی اطراف جمع‌آوری شود، افزود: ماهیت بازار، فعالیت کسبه مختلف با چیدمان‌های متفاوت است.

وی با یادآوری اینکه ساماندهی و تدارک سرویس‌های بهداشتی از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: در موضوع استقرار زائران بهتر است از ظرفیت زائرخانه‌ها استفاده شود تا محیط امامزاده، همچنین نظارت بر اقلام بهداشتی در این بازار باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، بازار روز امامزاده اسماعیل (ع) شناط یکی از طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار‌های محلی و مناسبتی است که در استان زنجان برگزار می‌شود. این بازار بیشتر در اعیاد مذهبی سال مانند عید فطر و عید قربان برگزار می‌شود و همواره مورد توجه مردم کشور قرار می‌گیرد.

بعد از یک ماه عبادت و روزه‌داری این بازار موجب رونق دوباره کسب و کار‌ها در منطقه به‌ویژه کسب و کار دست‌فروشان می‌شود بازار امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر، بازار طولانی و خودجوش به طول ۲.۵ کیلومتر است که در دو طرف خیابان‌های مشرف به امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود و از ویژگی‌های بارز این بازار می‌توان به عرضه کالا‌های تولید داخل اشاره کرد.

بازار امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر همواره مورد توجه مردم منطقه و حتی گردشگرانی که ابهر را به‌عنوان تعطیلات عید فطر انتخاب می‌کنند، قرار می‌گیرد. بازاری که هم فال است و هم تماشا، هم زیارت است و هم سیاحت. بازاری که نیم قرن پیش به همت ساکنانش در این مکان برگزار شده، با تلاش نسل جدید تداوم یافته است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار