مدیر امور عشایری کرمانشاه:
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از آغاز کوچ بهاره عشایر استان و تداوم آن تا پانزدهم اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 09 April 2024

علی جعفر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کوچ بهاره عشایر استان تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم در خصوص کوچ بهاره عشایر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های انتظامی، مرزبانی و سایر دستگاه‌های مرتبط در تلاش هستبم که عشایر استان هیچ مشکلی برای کوچ نداشته باشند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس تقویم کوچ عشایر استان تا ۱۵ اردیبهشت ماه اجازه ندارند دام‌های خود را در مراتع مناطق ییلاقی استان به چرا ببرند، تصریح کرد: تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه ورود دام به مراتع مناطق ییلاقی استان ممنوع است و متخلفان جریمه خواهند شد.

رضایی اضافه کرد: عشایر باید تا زمانی که اجازه ورود دام هایشان به مراتع مناطق ییلاقی را پیدا می‌کنند، یا در میان‌بند‌ها بمانند یا با تغذیه دستی دام‌های خود را تعلیف کرده و یا جا اجاره کنند.

وی جمعیت عشایر استان کرمانشاه را ۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار عنوان کرد و افزود: از این تعداد حدود چهار هزار خانوار کوچ‌رو بوده و بقیه نیمه کوچ رو یا رمه گردان هستند.

رضایی با بیان اینکه ۴.۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه را عشایر تشکیل می‌دهند، گفت: عشایر استان کرمانشاه با در اختیار داشتن ۱.۴ میلیون راس دام سبک، ۳۰ درصد نیاز پروتئینی استان به گوشت قرمز را تامین می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عشایر استان کرمانشاه سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۴ هزار تن فرآورده‌های لبنی، ۹ هزار تن روغن حیوانی و حدود ۲۰ هزار قطعه صنایع دستی تولید می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار