استاندار قم:
استاندار قم بیان کرد: در این دهه گذشته، شعارهای سال رهبری عمدتاً اقتصادی بوده است و توجه به معیشت مردم در اولویت قرار دارد؛ اقتصاد باید با مشارکت مردم جان بگیرد، تجربه ثابت کرده که اقتصاد زمانی پایدار می‌شود که مردم پایه باشد؛ همچنین تورم نیز زمانی مهار خواهد شد که تولید رونق پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ 23 March 2024

به گزارش تابناک‌ قم، سید محمد آقامیری پیش از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی «عید اومده» شبکه استانی قم که در چهارمین روز از فروردین ماه ۱۴۰۳ پخش شد، عنوان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، برای مردم یک شعار است و برای اعضای دولت یک فرمان، که ما به عنوان سرباز باید نسبت به آن انجام وظیفه کنیم.

استاندار قم بیان کرد: در این دهه گذشته، شعارهای سال رهبری عمدتاً اقتصادی بوده است و توجه به معیشت مردم در اولویت قرار دارد؛ اقتصاد باید با مشارکت مردم جان بگیرد، تجربه ثابت کرده که اقتصاد زمانی پایدار می‌شود که مردم پایه باشد؛ همچنین تورم نیز زمانی مهار خواهد شد که تولید رونق پیدا کند.

وی در خصوص اقدامات استان به منظور عملیاتی کردن شعار سال اظهار کرد: ما در استان قم بلافاصله پس از تعطیلات، نشست‌هایی با مدیران استان خواهیم داشت و ضمن مشخص کردن معیارها، مسیرهای مشارکت مردم معین می‌شود و با استفاده ظرفیت استان و تعیین نحوه حمایت دولت از مردم، این فرمان مقام معظم رهبری را اجرایی خواهیم کرد.

آقامیری با تاکید براینکه همه مدیران استان موظف‌اند نسبت به شعار سال، اقدام داشته باشند، گفت: روند تولید و افزایش تولید با مشارکت جدی مردم آن قدر ادامه خواهد داشت که به وضعیت مطلوب در قم برسیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت بازار و مدیریت تورم نیز به اداره صمت گفته شده تا از حضور مردم استفاده شود، مطرح کرد: در ۶ ماه گذشته در خصوص مهار تورم اقدامات خوبی داشته‌ایم و امروز استان قم رتبه ۲۷ کشور در نرخ تورم است و اگر از ۴ استان دیگر عبور کنیم قم ارزانترین استان کشور خواهد شد.

استاندار قم در خصوص دستاوردهای دولت در سال گذشته استان قم گفت: در حوزه سیاسی، میتوانیم به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری جشن ملی نیمه شعبان با میزبانی و پذیرایی از حدود ۴ میلیون زائر اشاره کنیم.

وی افزود: حضور ۵۰ درصدی مردم قم در انتخابات از دیگر دستاوردهای استان در سال گذشته است که ما قدردان این مردم هستیم؛ مردم قم در انتخابات دشمنان نظام جمهوری اسلامی را ناامید کردند. ما نسبت به انتخابات دوره گذشته، ۷ درصد افزایش میزان مشارکت داشتیم و در میزان رشد ما در کشور اول بودیم. از رتبه ۲۱ کشور به رتبه ۷ آمدیم و در انتخابات نسبت به متوسط کشور، ۹٪ بیشتر شرکت کننده داشته‌ایم و این نشان دهنده آن است که مردم ما زمان شناس هستند و محکم پای کار نظام هستند.

آقا میری در دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی گفت: در تامین مسکن ما از رتبه ۱۷ کشور به رتبه دوم رسیدیم و امروز شاهد این هستیم که همه جای استان ساخت و ساز است؛ پیش‌بینی کردیم که هر ماه هزار واحد مسکونی تحویل مردم خواهیم داد.

استاندار قم اضافه کرد: همچنین سامانه اجاره مسکن را تغییر داده‌ایم و این خودنویس شده که باعث می‌شود افزایش اجاره مسکن بیش از ۲۰ درصد صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه معیشت نرخ تورم ما پایین است، گفت: ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید را هر هفته داریم برگزار می‌کنیم و پرونده‌ها را تعیین تکلیف می‌کنیم و معمولاً به نفع تولید کننده تصویب می‌شود؛ این روند در سال آینده نیز به صورت جدی دنبال خواهد شد.

آقامیری خاطر نشان کرد: نظارت بر باران با همراهی مردم انجام خواهد شد که ما از مردم دعوت می‌کنیم که ثبت‌نام کنند، دوره‌های آموزشی ببیند و توسط دستگاه ذی‌ربط مجوز و گواهی نظارت دریافت کنند و خود مردم ناظر بر قیمت و کیفیت بازار باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار