رئیس پلیس فتا استان از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی خبر داد و گفت: متهم با ترفند برنده‌ی خوش شانس قرعه کشی از ۳۰ نفر از شهروندان ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 27 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان  گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتای استان و اعلام شکایت مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی خود با ترفند برنده شدن در یک قرعه کشی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی در روند رسیدگی به پرونده ادامه داد: پس از اقدامات فنی و تحقیقات سایبری، حساب مقصد وجه کلاهبرداری شده متهمان و با هماهنگی مقام قضائی مسدود شد.
سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: در ادامه با اقدامات چندین روزه کارآگاهان پلیس فتا، ۴ متهم شامل یک زن و ۳ مرد در خصوص این پرونده شناسایی و در ۲ استان در خارج از البرز دستگیر شدند.
وی در خصوص شیوه و شگرد متهمان گفت: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.
رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به محرز شدن ۳۰ فقره کلاهبرداری متهمان با این شیوه گفت: برآورد کارشناسان از میزان وجوه کلاهبرداری شده حدود ۲ میلیارد ریال است.
سرهنگ جلیلیان در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که از ارسال و خواندن هرگونه رمز‌های پیامک شده برای دیگران خودداری کرده و می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره تلفن‌های ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار