معاون مهندسی شرکت توزیع برق اهواز گفت: ۵۴ پست توزیع برق زمینی در راستای توسعه زیرساخت‌های انرژی الکتریکی و تامین برق به ویژه در مکان‌های پرتراکم جمعیت و متناسب با بهبود مبلمان شهری توسعه و احداث شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 06 January 2024

تابناک خوزستان: علی عیداوی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های انرژی و تامین برق به ویژه در مکان‌های پرتراکم جمعیت متناسب با بهبود مبلمان شهری با برنامه‌ریزی انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری تعداد ۵۴ دستگاه پست توزیع زمینی جانمایی، توسعه و احداث شد.

وی با اشاره به تاثیر توسعه پست‌های برق زمینی و ساختمانی در تامین برق پایدار و افزایش رضایت‌مندی شهروندان افزود: کاهش مخاطرات طبیعی از جمله گرمایش و ریزگردها، رعایت اصول پدافند غیرعامل در توسعه شبکه، امکان پایش هوشمند و از راه دور، مانور سریع‌تر، کاهش میزان خاموشی‌ها و کاهش تاثیر بر روی شبکه‌های ارتباطی را از مزایای احداث این پست‌ها است.

عیداوی عنوان کرد: این شرکت نیز در راستای رسالت ذاتی و نیاز به توسعه زیرساخت‌های شهری بر اساس امکانات و شرایط ایجاد پست، نسبت به طراحی و جانمایی پست‌های توزیع زمینی در مکان‌های مختلف شهری اقدام کرده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری در فاز اول اجرای این طرح تعداد ۱۹ پست از مجموع ۵۴ پست طراحی شده وارد مدار شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

عیداوی اظهار کرد: این ۱۹ پست در نقاط مختلف حوزه این شرکت با ظرفیت منصوبه ۲۵ مگاولت آمپر با اعتبار ۳۸۰میلیارد ریال و مشارکت بخش خصوصی، به بهره‌برداری رسیده است که ظرفیت اسمی این پست‌ها تا ۳۵ مگاولت آمپر قابلیت افزایش دارد که نشان دهنده رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا انتهای سال جاری حداقل ۵ پست جدید به این آمار اضافه شود، افزود: در مجموع حدود ۸۲ پست زمینی در اهواز احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

منبع/ایسنا

برچسب ها: پست برق ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار