به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای لرستان سد تاج امیر در شهرستان دلفان پس از حدود ۱۲ سال از شروع عملیات اجرایی دهه فجر امسال آبگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 09 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، سیاوش زید علی پیشرفت فیزیکی سد تاج امیر در شهرستان دلفان را ۹۵ درصد عنوان کرد.

به گفته وی کار‌های باقیمانده مانع آبگیری سد تاج امیر نیست.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای لرستان می‌گوید: یک سری مباحث تملک، پرداخت مطالبات و نصب تجهیزات هیدرو مکانیکال باقیمانده است که اگر پول تزریق شود خیلی زود انجام می‌شوند.

زیدعلی اعتبار مورد نیاز برای آبگیری سد را ۲۰۰ میلیارد تومان و اعتباری که برای کار‌های باقیمانده نیاز است را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی مشکل مالی را اصلی‌ترین مانع تکمیل پروژه در موعد مقرر می‌داند و می‌گوید: سد تاج امیر که سال ۹۰ عملیات اجرایی آن شروع شد، یکی از پروژه‌هایی بود که در بحث تملک کمترین مشکل را داشت، چون مردم منطقه پای کار بودند و می‌توانیم‌بگوییم یک استثنا بود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای لرستان تامین آب آشامیدنی و صنعت بخشی از روستا‌های منطقه و تحت پوشش قرار گرفتن ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را از اهداف اصلی احداث سد تاج امیر عنوان می‌کند.

به گفته زیدعلی توسعه گردشگری نیز برای سد پیش بینی شده است، قطعا بهبود وضعیت دامپروری هم از مزایای بهره‌برداری از سد تاج امیر است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار