رئیس جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد رفع تداخلات در دولت سیزدهم صورت گرفته و برنامه‌ریزی وزارت جهاد بر این مبنا است که تا پایان سال رفع تداخلات اراضی به اتمام برسد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 21 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی هویت بخشی به کشاورزان است که این هویت بخشی به کشاورزان با صدور اسناد کشاورزی تحقق پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و لزوم تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی لازم و ضروری است.

رئیس جهادکشاورزی لرستان، یکی از اهداف مهم طرح رفع تداخلات را پایان بخشیدن به دغدغه‌های کشاورزان و سهولت بخشیدن به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و بهبود تولیدات عنوان کرد.

شاهرخی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد رفع تداخلات در دولت سیزدهم صورت گرفته است و برنامه‌ریزی وزارت جهاد بر این مبنا است که تا پایان سال رفع تداخلات اراضی به اتمام برسد.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد سرعت بخشیدن به انجام وظایف محوله در جهت اتمام امورات رفع تداخل اراضی زراعی و ملی است که هدف اصلی رسیدن به تعیین حقوق متقابل دولت و مردم و تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین‌های زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده است که سالانه ۳ میلیارد مترمکعب صرفه جویی آب داشته باشیم و در عین حال بتوانیم با توجه به افزایش جمعیت با بهره وری سالانه ۲۰ میلیون تن تولیدات را افزایش دهیم.

شاهرخی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهمی که ما را در بهره‌وری می‌تواند کمک کند، بحث یکپارچه سازی اراضی است، خوشبختانه در استان ۲۳ پایلوت را تعیین کرده‌ایم که شهرستان ازنا با ۴ طرح در راس قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تعداد مالکین طرح‌های پایلوت یکپارچه سازی اراضی در استان گفت: ۱۲۱۰ نفر در اجرای طرح‌های پایلوت مشارکت دارند، در این راستا شهرستان دلفان با ۵۰۰ مالک در صدر این طرح‌ها در استان و بعنوان پیشرو در سطح کشور است.

شاهرخی اظهار کرد: مساحت طرح‌های پایلوت یکپارچه سازی شده ۳۹۶۰ هکتار است که شهرستان دلفان با ۱۱۱۳ هکتار در راس و شهرستان بروجرد با ۵۵ هکتار در انتها قرار دارد.

وی ادامه داد: بدنبال افزایش پایلوت‌ها هستیم و اینکه آن‌ها را بعنوان مزارع الگویی در افزایش بهره‌وری به تولیدکنندگان معرفی کنیم تا شاهد جهش تولیدی در سطح مزارع استان باشیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار