به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جلسه مشترک امنیتی بین روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران و عراق با حضور "عبدالامیر الشمری" وزیر کشور عراق در مقر فرماندهی پلیس استان کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 25 August 2023

 جلسه مشترک امنیتی بین روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران و عراق با حضور "عبدالامیر الشمری" وزیر کشور عراق در مقر فرماندهی پلیس استان کربلا برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، از پایگاه خبری پلیس، در این نشست، طرفین بر جلوگیری از شیوع مواد مخدر در بین ۲ کشور و مبارزه با این بلای خانمان سوز تاکید کردند و راه‌های مقابله با تجارت و قاچاق مواد مخدر را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف در این نشست همچنین بر تبادل اطلاعات برای از بین بردن شبکه‌های بین المللی تجارت و قاچاق مواد مخدر به گونه‌ای که به تقویت ثبات امنیت جامعه و تقویت روابط دوجانبه بین ۲ کشور در مبارزه با مواد مخدر کمک کند، تاکید کردند.

سردار "ایرج کاکاوند" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در این نشست به تشریح اقدامات و فعالیت‌های مقابله‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر با پدیده شوم مواد مخدر پرداخت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر که از کشور‌های شرقی وارد می‌شود با تمام توان مبارزه می‌کند و گواه این مبارزه تقدیم نزدیک به ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز در این عرصه بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران آمادگی کامل خود را جهت همکاری‌های مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور عراق و انتقال تجربیات، اعلام کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ادامه به ضرورت ارتقاء همکاری‌های مشترک بین ۲ کشور در راستای بند ۲ یادداشت تفاهم همکاری بین ۲ کشور اشاره و بیان کرد: همکاری در بررسی پرونده‌های حاملین جزیی مواد مخدر و بعضا دارویی (که در کشور عراق به عنوان مواد مخدر می‌باشد) و تعامل بیشتر در برگزاری مراسم معنوی اربعین از جمله موارد مورد نظر در افزایش همکاری‌ها خواهد بود.

سرلشگر زرکانی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق نیز ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران، آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی توسط پلیس مواد مخدر ایران برای کارکنان پلیس آن کشور اعلام کرد.

پیشتر (در اواخر تیرماه امسال) رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست مشترک با همتای عراقی خود که در گذرگاه مرزی مهران برگزار شده بود، بر ضرورت حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین (ع)، داشتن رفتار حسنه با زوّار گرانقدر و نیز تسهیل سفر آنان حین برگزاری مراسم اربعین تاکید کرده بود.

سردار ایرج کاکاوند ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط نزدیک و دوستانه بین ۲ کشور گفته بود که مبارزه هدفمند و همه جانبه با مواد مخدر نیازمند تلاش فراوان و فراتر از مرز‌های ملی ۲ کشور است و امیدواریم با همکاری‌های متقابل شاهد مشارکت هر چه بیشتر و نیز اقدامات مطلوب و مناسب در راستای مقابله قاطع‌تر با قاچاق مواد مخدر باشیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار