مسوول مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز از صدور کارت واکسن بین الملل برای افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 03 December 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی مختاری گفت: کارت واکسن بین الملل برای افرادی صادر می‌شود که دارای یکی از مدارک ویزا، تاریخ مصاحبه و یا پذیرش دانشگاه برای مهاجرت، تحصیلات و لاتاری باشند.

او گفت: واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر متولی صدور کارت واکسن بین الملل در جنوب کشور است و افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور دارند با مراجعه به این مرکز، واکسن‌های مورد نیاز در چند نوبت بر اساس سن و کشور مقصد برای آن‌ها تزریق می‌شود و سپس کارت واکسن بین الملل دریافت می‌کنند.

مسوول صدور کارت بین الملل مرکز بهداشت شهدای والفجر هم گفت: در این مرکز به صورت روتین و معمول واکسن‌هایی شامل واکسن MMR؛ سرخک، سرخچه و اوریون، واکسن توام بزرگسال؛ دیفتری و کزاز و واکسن هپاتیت B برای افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور و اقامت دارند، ارائه می‌شود.

محمد رسولیان گفت: واکسن هپاتیت B در سه نوبت است که با فواصل صفر، یک ماه بعد و ۶ ماه بعد تزریق انجام می‌شود؛ واکسن MMR؛ سرخک، سرخچه و اوریون باید دو نوبت به فاصله یک ماه تزریق شود و واکسن توام بزرگسال؛ دیفتری و کزاز نیز باید بعد از واکسیناسیون دوران کودکی، هر ۱۰ سال یکبار تزریق شود.

او گفت: واکسیناسیون سبب ایمنی افراد در برابر بیماری‌های واگیردار شده و مانع از انتقال این بیماری‌ها هنگام مهاجرت به کشور‌های مختلف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیوا
|
United States of America
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مطالب بالا حقیقت ندارن. و مرکز والفجر شیراز، کارت زرد بین المللی صادر نمیکنه، درضمن بدون نامه ی دعوت به مصاحبه هیچ واکسنی رو نمیزنه، و بعد از اینکه نامه ی دعوت به مصاحبه میاد هم دیگه مطلقا فرصتی برای زدن واکسن وجود نداره، بخاطر همین تمام برندگان لاتاری مستقیم میرن پاستور میزنن و سر خودشونو با مرکز ضعیف والفجر درد نمیارن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار