مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به استان در پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ 14 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رضا کاکاوند در خصوص آخرین وضعیت جوی استان طی روزهای آینده گفت: با توجه به آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگوهای مختلف جوی طی سه روز آینده جو غالب صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از بامداد پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی فعالی روی جوی استان تا بعدازظهر جمعه پیش‌بینی می‌شود، این سامانه سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.
اما هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با صدور هشدار نارنجی کاهش محسوس دما، مه ‌آلودگی در جاده‌های کوهستانی، بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد موقتی را از نوع مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد:
آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.
همچنین احتیاط در سفرهای برون شهری و درون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و جمع‌آوری محصولات توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار