رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد لرستان گفت: ۹۳ قلم کالای مغایر با استاندارد در بازار این استان امسال شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 30 June 2022

به گزارش تابناک  حمیدرضا میربیک روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در راستای نظارت بر عرضه و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بازار لرستان، در سه ماه نخست سال جاری ۹۳ قلم کالای مغایر با استاندارد شناسایی شد.

وی افزود: مغایرت‌ها مربوط به نداشتن نشان استاندارد، جعل نشان استاندارد و یا نداشتن کد ۱۰ رقمی است.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هزار و ۲۱۹ مورد بازرسی از بازار توسط کارشناسان اداره کل انجام گرفت و فرآورده‌های مغایر شامل دستمال کاغذی، اجاق گاز، شیر مخلوط حمام، پنیر پیتزا، قند، تاپینگ پیتزا، گلاب، سیم، نمک، خرما، کابل، ماست، دوغ، زیتون شور، کولر آبی، عرقیات، زعفران، خیار شور، محافظ الکترونیکی در مراکز عرضه و توزیع شناسایی شد.

میربیک گفت: گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به طور مستمر به استان‌های محل تولید جهت اقدام، اعلام می‌شود.

وی افزود: بر اساس این گزارش، شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار