حامد فرضی گفت: بارها ورود کرده و مسیرهای منتهی به عرصه های ملی را مسدود کرده و حکم خوبی از دادستان البرز برای آفرودسواران داریم.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ 13 April 2022
استان البرز از وجود ۲۴ هزار هکتار کانون ریزگرد رنج می برد/ ممانعت دادستانی از ورود آفرودسواران به عرصه های ملی
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به وجود ۲۴ هزار هکتار  کانون ریزگرد در استان گفت: طی ۷ سال اخیر در ۱۲ هزار هکتار طرح های بیابان زدایی اعم از قرق و جنگل کاری صورت گرفته است.
حامد فرضی کانون ریزگرد فروردین ماه در استان را خارجی دانست و افزود: اوایل سال ۱۴۰۰ پانزده هکتار از اراضی آتشگاه و شورقلعه که بالاتر از حوزه آّخیز کرج است را در اختیار ورزش و جوانان برای آفرودسواری اختصاص دادیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره یک ماده ۶۹ به مجموعه مذکور تحویل دادیم، اظهار داشت: در منطقه شورقلعه و حلقه دره ۵۰ هکتار پیش بینی شده تا در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد اما باید ساماندهی شده باشد.
فرضی در ادامه تصریح کرد: البرز کوچکترین مساحت سرزمینی را داشته و هرگونه دخل و تصرف می تواند شرایط را برای فقر پوشش گیاهی فراهم کند، تمام امور اداری مربوط به حلقه دره انجام شده است تا به هیات اتومبیل رانی واگذار شود.
وی گفت: در ایام نوروز هماهنگی خوبی با نیروی انتظامی البرز ایجاد شد تا از ورود خودروها به آتشگاه جلوگیری شود، بارها ورود کرده و مسیرهای منتهی به عرصه های ملی را مسدود کرده و حکم خوبی از دادستان البرز برای آفرودسواران داریم.
مدیر کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: امیدواریم با همراهی دستگاه ها راهکاری برای جلوگیری از اتفاقات تلخ در حوزه های آبخیز کرج ارائه دهیم و شاهد ایجاد کانون های جدید گرد و غبار در استان نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار