معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: یکهزار طرح عمرانی راکد در این استان وجود دارد که با مدیریت جهادی و فعالیت دوباره این طرح ها، فرصت های شغلی برای جوانان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 16 February 2022

به گزارش تابناک لرستان، احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی در لرستان بحث اشتغال است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکالیف متعددی را در این حوزه برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو نیروهای جوان و خلاق می‌باشد گفت: حضور وی در راس وزارتخانه یک ظرفیت مناسب برای کشور است چراکه با مدیریت جهادی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر نظارت جدی نسبت به مسایل اشتغال ادامه داد: لرستان جزو استان‌های آخر در بحث اشتغال و شاخص‌های اول محرومیت است که به هیچ عنوان زیبنده استانی با ظرفیت های بیشمار نیست.

دالوند افزود: باوجود تلاش‌های گذشته اما بیکاری جوانان، لرستان را رنج می‌دهد بنابراین عهده دار بودن در مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار مشکل و نیازمند تلاش جهادی است.

وی ادامه داد: باید قرارگاه اشتغال در لرستان ایجاد شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن بیکاری تلاش کنند، هم افزایی لازم در بحث اشتغال وجود ندارد و حضور بخش خصوصی می‌تواند زمینه اشتغالزایی در استان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات دولتی اندک و وجود تحریم ها نمی‌توان شاهد توسعه همه جانبه بود گفت: استان‌هایی که از وجود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بی‌شمار بهره‌مند هستند وضعیتی به مراتب بهتر از لرستان دارند بنابراین راهی بجز ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در این استان نداریم.

طی حکمی از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی " علی جهانی " به سمت مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان منصوب شد.

علی جهانی سابقه معاونت اداری مالی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت اوقاف و امور خیریه لرستان را در کارنامه خود دارد، همچنین پیش از این علی آشتاب از اردیبهشت ۱۳۹۳ این مسوولیت را بر عهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار