فرماندار پلدختر گفت: همزمان با سفر هیات دولت به لرستان در روز ۱۹ آذرماه جاری ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر و ۳۰ میلیارد تومان برای دیواره ساحلی معمولان لحاظ شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک لرستان، حسن رضاییان روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان پلدختر اظهار کرد: انتهای دیواره ساحلی شهر پلدختر نقطه بحرانی است که به خاطر احتمال نفوذ سیلاب، باید به طور مداوم رصد شود و متولیان امر در این زمینه پای کار باشند.

وی از قصور پیمانکار دایک حفاظتی شهر معمولان انتقاد کرد و گفت: پیمانکار این پروژه توانایی انجام کار را نداشت چراکه باید در بازه زمانی حدود ۳۳ ماهه که در اختیار داشت طرح را به پایان برساند اما به تعهدات خود عمل نکرد.

وی عملکرد پیمانکار احداث دیواره های حفاظتی روستاهای چم مهر و بابازید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پیمانکاران طرح هایی که به آب منطقه ای واگذارشده است توان مالی نداشته و به تعهدات خود درست عمل نکرده اند.

رضاییان یادآورشد: دیواره حفاظتی گلزار شهدای شهر معمولان در حال ترانشه برداری است و چنانچه دیواره سنگی آن پیشرفت بیشتری داشته باشد سیلاب در این نقطه قابل کنترل است.

وی به بازسازی راه های روستایی در شهرستان اشاره کرد و افزود: راه های روستایی تودارشاکرمی، چول هول، چم گردله و میدان بزرگ ، جاده منتهی به پل دمرود و افرینه موقت هستند که باید در مواقع بارندگی رصد شوند.

فرماندار پلدختر با اشاره به اهمیت رصد محور پلدختر – خرم آباد در شرایط بحران ادامه داد: در مسیرهایی مانند گاو زرده ، پیچ بابابهرام و چم حیدر که احتمال کوه ریزش در آن بیشتر است مسوولان برای پیشگیری از خسارات احتمالی اقدام کنند.

رضاییان افزود: طغیان رودخانه های فصلی در سیل فروردین ماه سال ۹۸ بین ۳۰ تا۳۸ درصد موجب خسارت و آسیب به مردم شد که رفع این مشکل در بحث مربوط به احداث سدهای بالا دست در حال پیگیری از سوی مسوولان است.

رضاییان با بیان اینکه تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر از مطالبات مردم و مشکلات این شهر است یادآورشد: قصور از هیچ مدیری در شرایط بحران به ویژه بارندگی های اخیر پذیرفته نیست و همه باید به جد پای کار باشند.

وی همچنین گفت: امروز بر اثر بارندگی های اخیر در منطقه بابا بهرام تا پیچ ملاوی ریزش کوه اتفاق افتاد و سقوط صخره هایی با وزن بیش از ۲۰۰ کیلوگرم موجب شکاف آسفالت شده است.

وی افزود: بارندگی ها همچنان ادامه دارد بنابراین تمام نیروها و ستاد بحران شهرستان باید با تمام توان برای جلوگیری از هرگونه خسارت به مردم در آماده باش کامل باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار