رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلدختر گفت: چهار میلیارد تومان برای حفاظت اضطراری آثار تاریخی و پل‌های این شهرستان در مقابل حوادث طبیعی نیاز است.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 02 November 2021

علی محمد عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به خسارت سیلاب ۹۸ به آثار تاریخی پلدختر به ویژه پل های باستانی، این بناها نیازمند مرمت و بازسازی در راستای حفاظت مقابل سیلاب های احتمالی هستند.

وی افزود: آثار تاریخی فرهنگی پلدختر بر اثر عوامل طبیعی در حال از بین رفتن هستند و نبود اعتبار کافی برای مرمت این بناها از عمده مشکلات است، همچنین تملک این آثار به دلیل نبود اعتبار به موضوعی اجتماعی تبدیل شده است و مشکلاتی را به دنبال دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلدختر گفت: سیل فروردین ۹۸، مبلغ پنج میلیارد تومان به آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان از جمله پل ها و کاروانسراها خسارت وارد کرد اما باوجود پیگیری های متعدد به دلیل کمبود اعتبار به طور کامل مرمت نشدند.

عزیزی ادامه داد: ۱۳ پل تاریخی متعلق به شهرستان ثبت شده است که عمده ترین آنها شامل گاومیشان ( مشترک بین ایلام و لرستان)، کلهرت معمولان، پل پلدختر و افرینه بر روی رودخانه کشکان احداث شده اند و در معرض خطر جدی قرار دارند.

وی گفت: سرفصل اعتبارات استانی برای مرمت پل های کلهرت معمولان و پل پلدختر کافی نیست در حالیکه آسیب جدی این پل ها باعث شده است در صورت وقوع سیلاب، به شدت در معرض تهدید ریزش و تخریب قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار