مدیرعامل آب منطقه ای لرستان گفت: دریچه های سد ایوشان برای آبگیری در سال آبی جدید بسته شد و رها سازی آب تنها براساس میزان تخصیص آب زیست محیطی رودخانه انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 26 October 2021

به گزارش تابناک لرستان، داریوش حسن نژاد روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اتمام فصل زراعی و لزوم آبگیری سد برای سال زراعی آینده، دریچه سد ایوشان بسته شد و در حال حاضر فقط براساس میزان تخصیص آب زیست محیطی رودخانه، آب از سد رهاسازی می گردد.

وی افزود: سد ایوشان با حجم ذخیره ۵۲ میلیون متر مکعب در ۴۵ کیلومتری شهرستان خرم آباد بر روی رودخانه هرود احداث شده است و در حال حاضر ۱.۷ میلیون متر مکعب آب در این سد وجود دارد.

اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است و بنابر اعلام شرکت آب منطقه‌ای لرستان حجم کل مخازن سدهای لرستان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب می‌باشد.

سدهای رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، مخمکوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره نیز از جمله طرح های در دست ساخت لرستان هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار