معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ایجاد عدالت بین اقشار مختلف جامعه از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در این راستا باید از ظرفیت دفاتر تسهیلگری استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 25 October 2021

به گزارش تابناک لرستان، محمود ثمینی روز دوشنبه در آیین تجلیل از تسهیلگران استان اظهار کرد: با گذشت سه سال از فعالیت دفاتر تسهیلگری اقدامات صورت گرفته ارزشمند است اما کافی نیست بنابراین دستگاه های اجرایی باید با همکاری این دفاتر توجه بیشتری به مناطق حاشیه نشین داشته باشند.

وی توسعه نامتوازن شهری را از مشکلات عمده جامعه عنوان کرد و گفت: خشکسالی و مهاجرت به شهر عوامل تشدید این معضل هستند همچنین، قطعه بندی زمین کشاورزی با هدف ساخت و ساز موجب ظاهر نامتوازن شهر و گسترش حاشیه نشینی می شود.

وی بیان کرد: براساس برآورد مطالعات سال ۹۵ حدود ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد که در این راستا ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شده است تا اقدامات تسهیلگری را با همکاری برخی دستگاه ها انجام دهد.

ثمینی اظهار کرد: مطالعات باید به صورت دقیق در مناطق حاشیه نشین شهری انجام شود همچنین ساخت و تجهیز مدارس و انجام اقدامات فرهنگی در مناطق حاشیه نشین ضروری است که دستگاه های مربوط می توانند اطلاعات این نواحی را در اختیار دفاتر تسهیلگر قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: خدمات در برخی مناطق متفاوت است و ایجاد تفاهم نامه ها در این راستا برعهده دفاتر تسهیلگر می‌باشد بنابراین باید از نیروی‌های آماده و پرتوان در این دفاتر برای توسعه و توازن شهری استفاده شود.

ثمینی بیان کرد: لرستان بیشترین مجوز را برای ایجاد دفاتر تسهیلگر دریافت کرده است که باید از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات استفاده کرد و زمینه را برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار افراد حاشیه نشین فراهم نمود.

در این مراسم از دفاتر تسهیلگری موفق مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار