
به گزارش خبرنگار تابناک از لرستان، همزمان با ۲۷ اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات، دانشگاه آیتاللهالعظمی بروجردی (ره) میزبان فعالان رسانهای بود تا ضمن گرامیداشت این روز، به تشریح دستاوردها و برنامههای آتی این مرکز آموزش عالی بپردازد.
احمد رضا مظاهری اظهار داشت: روابط عمومی یک رکن اصلی از کاری است که ما انجام میدهیم تا بتواند دستاوردهای دانشگاه را به خوبی اطلاعرسانی کند.
وی افزود: به نظر من، روابط عمومی سه رکن اخلاق، علم و هنرمندی را در خود دارد و برای داشتن یک روابط عمومی قوی و عادلانه، باید این سه رکن را در کار داشته باشیم.
رئیس دانشگاه به تشریح دستاوردهای اخیر پرداخت و گفت: دانشگاه آیتاللهالعظمی بروجردی (ره) در بین دانشگاههای جوان کشور، رتبه اول سرانه تولید مقالات را به دست آورده است. همچنین در بین دانشگاههای جامع کشور، پس از دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه دوم را کسب کردهایم.
رئیس دانشگاه آیتاللهالعظمی بروجردی (ره) عنوان کرد: بر اساس گزارش جدید موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دانشگاه آیت الله بروجردی با ارتقاء ۱۶ پلهای، در جایگاه ۴۶ کشوری قرار گرفته و انشاالله در سال آینده این جایگاه را به پایینتر از ۴۰ خواهیم رساند.
مظاهری با اشاره به رشد ۳۰ درصدی اعضای هیئت علمی دانشگاه در سال گذشته و امسال و فعالیت ۵ دانشکده با ۵۳۰۰ دانشجو در ۲۵ گروه آموزشی، این موفقیتها را نشان از مسیر درست دانشگاه دانست.
پیوند دانشگاه با جامعه: از بنیاد حامیان تا اتصال به بازار کار
وی از راهاندازی بنیاد حامیان دانشگاه آیتاللهالعظمی بروجردی (ره) خبر داد و گفت: روز گذشته اولین جلسه هیئت موسس این بنیاد کلید خورد، این بنیاد با حمایت بروجردیهای سراسر کشور، با هدف خدمت به دانشگاه و شهر بروجرد راهاندازی خواهد شد و میتواند تأثیر مثبتی در پیشرفت شهرستان و افزایش بار علمی و معنوی شهر آیتاللهالعظمی بروجردی، شهر فرزانگان، داشته باشد.
وی در ادامه به تشریح برنامههای دانشگاه برای ایجاد پیوند میان دوران تحصیل و بازار کار پرداخت و تصریح کرد: ما باید مسیر ورود به کار و شغل را به قبل و بعد از دانشگاه پیوند دهیم. دانه قبلی زنجیر، آموزش و پرورش و دانه بعدی، بازار کار است. در این راستا، دانشگاه اقدام به تأسیس مرکز مشاوره کنکور کرده تا به دانشآموزان در انتخاب رشته صحیح کمک کند و نخبگان بومی را در شهر حفظ نماید.
مظاهری تأکید کرد: این کار یک وظیفه اجتماعی است و نفع اقتصادی برای دانشگاه ندارد.
رئیس دانشگاه آیتاللهالعظمی بروجردی (ره) در رابطه با فارغالتحصیلان نیز عنوان کرد: با شرکتهای بزرگ اقتصادی بروجرد در حال رایزنی هستیم تا فارغالتحصیلان بومی و مستعد دانشگاه را جذب کنند، این کار هم از سرخوردگی جوانان جلوگیری میکند و هم انگیزه دانشجویان فعلی را افزایش میدهد.
مرکز رشد؛ بستری برای ایدههای نوآورانه
رئیس دانشگاه به نقش مرکز رشد دانشگاه در حمایت از ایدههای دانشجویی اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که ایده دارند و میخواهند کسبوکار خود را راهاندازی کنند، میتوانند از فضا و امکانات مرکز رشد استفاده کنند، هدف این است که ایده پس از دو سال به یک شرکت دانشبنیان و پس از پنج سال به یک محصول تبدیل شود و پس از ده سال، کسبوکار خودشان را در مسیر دانشگاهی داشته باشند.
مظاهری در پایان ضمن قدردانی مجدد از تلاشهای اصحاب رسانه، از آنان خواست تا در شناسایی بهتر این موضوعات و راهنمایی دانشگاه برای تسریع در اتصال حلقههای آموزش، دانشگاه و بازار کار، یاریگر باشند.
/ص/