نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری شخصیتی توانمند، متعهد و فرهنگی است که سوابق برجسته‌ای از حضور در دفاع مقدس و امور فرهنگی دارد.
کد خبر: ۹۸۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 24 August 2021

به گزارش تابناک لرستان یحیی ابراهیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "محمدعلی زلفی گل" از اساتید و محققان برجسته و شناخته شده در سطح کشوری و بین المللی است که حضور وی در سمت وزیر علوم می تواند مثمرثمر باشد. 

وی بیان کرد: تاکید بر آینده پژوهی، حمایت از طرح‌های کلان ملی در حوزه تحقیقات بنیادی و کاربردی، توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و گسترش همکاری های بین‌المللی دانشگاهی از نکات قابل توجه برنامه های زلفی گل است. 

وی با بیان اینکه زلفی گل از توانایی خوب مدیریتی برخوردار است ادامه داد: ساماندهی نظام مالکیت فکری در حوزه‌ علم و فناوری، تدوین سند ملی تجاری سازی علم و کاربردی کردن دانش از دیگر نکات حایز اهمیت برنامه های این وزیر پیشنهادی به شمار می رود. 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تحول در نظام آموزشی و بازنگری در رشته های دانشگاهی در راستای نیازهای کشور از دیگر نقاط قوت برنامه های زلفی گل است.  

محمدعلی زلفی گل متولد سال ۱۳۴۵ روستای صالح‌آباد از حومه شهرستان آشتیان استان مرکزی، دانش آموخته دکتری شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

قائم مقام معاون اول رئیس جمهور در بنیاد نخبگان در دولت نهم، عضو کمیسیون مشورتی نخبگان و استعدادهای درخشان شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون آموزشی دانشکده علوم پایه، ریاست و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان، دبیر و نایب رئیس انجمن شیمی ایران (به صورت انتخابی به مدت چهارده سال که اکنون ادامه دارد) از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی در مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است.

دریافت نشان درجه ۲ پژوهش، رتبه اول جشنواره بین المللی خوارزمی، انتخاب به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر کشوری، کسب رتبه شیمیدان برجسته، دانشمند یک درصد آی. اس. آی، برنده جایزه علامه طباطبایی(ره) بنیاد ملی نخبگان، انتخاب به عنوان دانشمند برگزیده کشورهای اسلامی و تالیف کتاب ها و مقالات متعدد علمی و پژوهشی بین‌المللی از جمله موفقیت‌های علمی وی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار