مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: سه مرکز شهرستان بروجرد و مرکز خیابان شصت‌متری و مرکز انتقال خون علوی خرم‌آباد نیز در روز تاسوعا صبح تا ظهر و روز و شب عاشورا از صبح تا ظهر و شب از ساعت از ساعت ۸ تا ۱۲ شب فعال هستند.
کد خبر: ۹۸۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 17 August 2021

به گزارش تابناک لرستان غلامرضا حامدی در گفت‌وگو اهالی رسانه در خرم‌آباد  ضمن تسلیت ایام  عزاداری سید و سالار شهدا اظهار داشت: سازمان انتقال خون مانند هر ساله در این ایام میزبان اهداکنندگان خون لرستانی است.

وی با بیان اینکه ۴ مرکز انتقال خون ما همچنان فعال هستند، افزود: در همین هفته مرکز شهرستان الیگودرز به غیر از روزهای تاسوعا و عاشورا از صبح تا ظهر آماده خونگیری است و سه مرکز شهرستان بروجرد و مرکز خیابان شصت‌متری و مرکز انتقال خون علوی خرم‌آباد نیز در روز تاسوعا صبح تا ظهر و روز و شب عاشورا از صبح تا ظهر و شب از ساعت از ساعت ۸ تا ۱۲ شب فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه  با توجه به حاد شدن  شرایط کرونا حضور اهدا‌کننده‌ها کمتر شده است بیان کرد:  از لحاظ بانک خون هنوز مشکل خاصی نداریم و  با توجه به اینکه تیم‌های سیار اهدا خون کنسل شده‌اند، فراخوان‌هایی در سطح ادارات داشته‌ایم و ادارات در راستای تامین خون مورد نیاز همکاری لازم را داشته‌اند و مشکل کمبود خون نداریم.

وی در رابطه با تاثیر واکسن کرونا بر اهدای خون گفت: زدن واکسن کرونا هیچ تاثیری در اهدای خون ندارد و افرادی که  واکسینه شده‌اند می‌توانند برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

حامدی بیان کرد:افراد مبتلا به کرونا ۲۸ روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم می‌توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری  ۱۱ هزار و ۶۱۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که منجر به خونگیری از  ۱۰ هزار و ۱۰۲ مورد شد افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۹ مرد و ۸۹۳ زن بوده و  پنج هزار و ۳۸۳ نفر آنها اهداکننده مستمر خون هستند.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مراکز خونگیری و انتقال خون انجام می‌شود بنابراین شهروندان می‌توانند بدون هرگونه نگرانی بابت انتقال ویروس، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار