نماینده‌ ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: هیات مذهبی افرادی پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و دستورات ستاد کرونا را اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 17 August 2021

به گزارش تابناک لرستان حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در جمع عزاداران هیات محبین شهرستان دلفان، اظهار کرد: غم و اندوه عاشورا بر دل بشریت نسل اندر نسل سنگینی می‌کند، عشق به حسین ابن علی(ع) به‌گونه‌ای است که با وجود کرونا، در چنین موقعیتی هم وفاداری خود را به راه سرور و سالار شهیدان نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه انسان به سلامت جسمی و هم به سلامت روحی نیاز دارد، ادامه داد: انسان برای ادامه زندگی به خوردن و آشامیدن نیاز دارد و بایدها و نبایدهای را در زندگی خود رعایت کند همین انسان نیاز دارد ابعاد اعتقادی و اخلاقی را تقویت کند.

وی افزود: انسان به ابعاد روحانی و معنوی توجه نکند دچار ضرر می‌شود ما نیازمند عزاداری امام حسین(ع) برای تقویت ابعاد اعتقادی هستیم اما باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) با رعایت فاصله اجتماعی، اصول بهداشتی و استفاده از ماسک برگزار شود.

وی ادامه داد: همه هیات مذهبی کشور با وجود هزینه‌هایی که در فضاهای بسته انجام داده بودند، به فضای باز آمدند، هیات مذهبی افرادی پایبند به مقررات ستاد کرونا بوده و هستند و تأکید بر رعایت اصول بهداشتی تا پایان عزاداری‌ها است. طوری نباشد که به ما طعنه بزنند که هیئت‌ها محل شیوع ویروس کرونا شده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه گاهی احکام شرعی تابع سلامت انسان بوده و سلامت در دین اهمیت دارد، افزود: مجالسی که روحانی، مداح و مردم حضور دارند فقط خاص مجالس اهل‌بیت است کما اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت در لرستان به اقامه عزای سید و سالار شهیدان می‌پردازند و این قابل تقدیر و قدردانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه مراسم هیات را هیچ اداره‌ای نمی‌تواند ساماندهی کند فقط محبت به اهل‌بیت می‌تواند این محافل را ساماندهی کند، افزود: سیره علما برگزاری عزای سیدالشهدا(ع) است نمونه آن برگزاری نیم قرن روضه امام حسین(ع) و وقف اموال در راه عزاداری است.

وی افزود: انسان باید حسین(ع) زمان و یزید زمان را بشناسد و ببیند سخنان حسین(ع) از زبان حلقوم چه کسی بیرون می‌آید به معنای دیگر زورگویان عالم و آزادگان عالم را بشناسید.

شاهرخی با بیان اینکه انسان باید متکی به قدرت دین و مذهب باشد، ادامه داد: افغانستان متکی به آمریکا بود و خیال می‌کرد آمریکا از آنان حمایت می‌کند اما نتیجه این شد که کشور دو دستی تقدیم طالبان شد. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «به غرب دل نبندید و به جوانان انقلابی متکی باشید» نشان از بصیرت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار