معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات های عزاداری ضروری است و توجه به این مهم باید بین مردم و برگزارکنندگان مراسم نهادینه شود.
کد خبر: ۹۸۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 17 August 2021

به گزارش تابناک لرستان حجت‌الاسلام" احمد غلامی" روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب بیان کرد: در بازدیدهای به‌عمل آمده از هیات‌های عزاداری استان، درصد بسیار بالایی موازین و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی اظهار داشت: از معدود هیاتهایی که کمتر به پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنند درخواست می شود برای حفظ سلامت مردم در مراسم سوگواری سالار شهیدان، به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند تا این ایام با کمترین تعداد مبتلا سپری شود.

وی عنوان کرد: تمام برنامه‌های محرم در هیات‌های مذهبی، تکایا، حسینیه و  روضه‌ها باید بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و با رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام غلامی افزود: برنامه های محرم امسال در ۲ هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی استان و  فعالیت ۶۰۰ نفر از مبلغان در حال برگزاری است و هیچ هیاتی تعطیل نیست اما دسته‌روی ها محله‌ای است و هیچ هیاتی نباید از محله خود خارج شود.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار