نماینده ولی فقیه در لرستان:
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: وظیفه شورای نگهبان در انتخابات‌ها بسیار سنگین و حساس است و این شورا مسیر سخت و طاقت فرسایی را با استقامت پشت سر می‌گذارند
کد خبر: ۹۷۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 15 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: اسلام ، مردم و انتخابات از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با هم بودند و بدیهی است که باید با هم ادامه پیدا کنند در همین راستا  فراهم کردن اموری که سبب شود اسلام، مردم و انتخابات کنار یکدیگر قرار بگیرند به عنوان یک وظیفه شرعی، دینی و ملی برعهده همه است.

وی گفت: اینکه تشخیص اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده ثمره ارزشمندی است که در طول مبارزات مردم مسلمان ایران به دنبال چنین ثمره‌ای بودند. 

به گفته وی شورای نگهبان در انتخابات اخیر  علی‌رغم اینکه برخی منصوبین کاندیدا در این شورا فعالیت داشتند دست خوش رای و نظر افراد نشد و به وظیفه شرعی خود عمل کرد که همین امر دلیل محکمی بر کار شفاف و استحکام شورای نگهبان در رای است.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: تفسیر قانون اساسی از مهمترین وظایف شورای نگهبان است که سبب می‌شود اختلاف سلیقه‌ها  در اجرای قانون  ایجاد نشود البته در این مسیر همیشه عده‌ای با شورای نگهبان مخالفت می‌کنند که برخی از آنها با اسلامیت نظام مخالف هستند و شورای نگهبان را حافظ این اسلامیت می‌دانند و برخی دیگر به واسطه عدم احراز صلاحیت‌ها مخالفت می کنند که این امر طبیعی است.

وی اضافه کرد: در استان باید جهت رفع کم و کاستی‌هایی که در ایام انتخابات ایجاد می‌شود کار پژوهشی صورت بگیرد و این کم و کاستی‌ها با جزئیات شناسایی و در سطح استان و کلان با راه حل رفع شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: به طور یقین در دولت سیزدهم هم  برخی از افرادی بر روی کار می آیند مصون نیستند و ممکن است تحت تاثیر حب و بغض های قومی ، طایفه ای و مسائل مالی و غیر مالی قرار بگیرند بر همین اساس بایستی این مجاری را ببندیم،مبارزه با فساد و مفسد خوب است ولی باید مجاری فسادی که به انتخابات آسیب می‌زند ببندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار