نماینده ولی فقیه
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در این استان ضروری است چراکه اخذ مالیات و هزینه کرد آن مبتنی بر عدالت اجتماعی، موجب رفاه عموم می‌شود.
کد خبر: ۹۷۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 15 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی لرستان اظهار کرد: مالیات در طول تاریخ یکی از منابع حکومت‌ها بوده و نقش مهمی در شکوفایی کشور داشته است و منبعی پایدار در اقتصاد مقاومتی و بازویی توانمند در ثبات اقتصادی کشور می‌باشد.

وی مهمترین عنصر فرهنگ‌سازی مالیاتی را اعتمادسازی مردم دانست گفت: مردم اگر اخذ مالیات و هزینه آن را مبتنی بر عدالت اجتماعی و ایجاد رفاه عمومی ببینند با رغبت بسوی مالیات می‌آیند و اگر نظاره‌گر فرار مالیاتی سودجویان باشند که درآمدهای زیر زمینی دارند و از پرداخت آن اجتناب می‌ورزند شاهد نتیجه عکس خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مالیات در اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن در سفره مردم( حقوق و یارانه) افزود: نباید بار مالیات بر دوش افرادی بیفتد که پرونده روشن و شفافی دارند بنابراین دستگاه‌های مرتبط باید در کنار اداره کل امور مالیاتی با فرار مالیاتی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین سنت تقدیر از مودیان نمونه اداره کل امور مالیاتی را گامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد:  شفاف سازی هزینه‌کرد مالیات مردم با رسانه‌ای کردن اعتبار ساختمان ‌ها، میادین و پارک‌هایی که از این محل ساخته می‌شوند مفید است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار