نماینده ولی‌فقیه در استان:
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: اصرار بدخواهان نظام بر عدم مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات، برای ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان است
کد خبر: ۹۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 18 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: دشمنان می خواهند فاصله میان مردم و مسوولان را پر و نقشه های شوم خود را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات و دغدغه‌های مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات برطرف می‌شود تصریح کرد: در دوره قبلی انتخابات مردم با وجود تحریم و مشکلات از عملکرد رضایت داشته و مشارکت قابل قبول بود اما در این دوره نارضایتی هایی مشهود است که باید دقت شود تا فاصله ایجاد نشود.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمایش باشکوهی از تبلیغات و دعوت به مشارکت حداکثری را به نمایش گذاشت، طیف وسیعی از گروه‌ها، فرهیختگان و روحانیت هفته‌های قبل از انتخابات به نقاط دور دست رفته و مردم را برای شرکت در این رویداد سیاسی ترغیب کردند. 

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اکنون روز انتخابات است که مردم انقلابی باید پای صندوق‌های رای آمده و منتخبین خود را انتخاب کنند و در ادامه تبلیغات گسترده افتخار آفرین شوند چراکه ایران نیازمند تغییر و تحول است و با انتخاب بهترین رییس جمهور و بهترین ها در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مشکلات را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: بخشی از نارضایتی مردم در سو مدیریت اقتصادی است، همچنین رکود، تورم، نرخ بالای بیکاری و شکاف طبقاتی جامعه و جوانان را رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: راه غلبه بر مشکلات، مشارکت حداکثری در انتخابات است بنابراین انتخاب فرد متعهد برای ریاست جمهوری و اعضای شوراها عدالت، رفاه و امنیت را به همراه دارد به همین منظور حضور در پای صندوق‌های رای به جناح خاصی تعلق ندارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین برنده انتخابات ملت ایران است بیان کرد: وحدت ملی، یک سرمایه اجتماعی و تضمین کننده امنیت کشور است، باید مراقب بود دو قطبی سازی و ایجاد تفرقه به سرمایه اجتماعی آسیب نزند بنابراین روزهای پس از انتخابات، دوران متانت خواهد بود و زمان رفاقت و همکاری فرا می‌رسد.

وی همچنین خواستار تامین امکانات لازم در شعب اخذ رای و تسریع در روند برگزاری انتخابات الکترونیکی در لرستان شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۱۲ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار