رئیس پلیس فتا لرستان:
رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی مزرعه غیرمجاز استخراج بیت کوین در خرم‌آباد و کشف ۳۶ دستگاه ماینر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 07 June 2021
به گزارش تابناک لرستان، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان دوشنبه 17 خردادماه در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا لرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات می‌دانی لازم موفق شدند مزرعه بیت کوین غیرمجاز فعال در شهر خرم‌آباد را شناسایی و محل نگهداری دستگاه‌های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین) را کشف کنند.
وی افزود: با هماهنگی مرجع قضایی و با حضور کارشناسان اداره برق استان لرستان در بازرسی از محل استقرار دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌ها تعداد ۳۶ دستگاه کشف شد.
این مقام سایبری اظهار کرد: در این راستا یک نفر شناسایی و دستگیر که با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی گردید.
سرهنگ آرش ابراهیمی گفت: از یک سوء استقبال از رمز ارز‌ها و افزایش نرخ آن‌ها بخصوص بیت کوین در بازار‌های جهانی و از سوی دیگر وجود برق ارزان خانگی در داخل کشور باعث شده تا سود جویان با واردکردن دستگاه‌های ماینر به‌صورت قاچاقی به داخل کشور و ایجاد مزارع استخراج رمز ارز و سرقت برق خانگی باعث افزایش مصرف برق و بعضاً قطعی برق در مناطق وجود مزارع استخراج رمز ارز گردند.
 
رئیس پلیس فتا استان لرستان در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww. cyberpolice. ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار