- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد:
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: برخورد جدی و قاطع با عامل آتش زدن کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی توسط دستگاه قضایی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۶۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 07 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، امیر ثقلینی روز دوشنبه درگفت‌ و گو با اهالی رسانه افزود: خشکسالی و خشک شدن پوشش گیاهی در اراضی و مراتع شهرستان و گرم شدن تدریحی هوا موجب شده تا خطر آتش سوزی مراتع و مزارع را تهدید کند و در صورتی که برخی هتجارشکنان به طور عمد مزارع را آتش بزنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از آتش سوزی ناشی از خشکسالی و افزایش دمای هوا ستاد مدیریت بحران برنامه های پیشگیرانه ارایه داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در سطح مراتع ۲ اکیپ اطفاء حریق در شهرستان تشکیل و به صورت ۲۴ساعته با گشت زنی در مراتع و مزارع برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل تلاش می کنند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای  پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع را احداث آتشبرد در مناطق بحرانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی با حضور دهیاران و کشاورزان در کانون‌های بحران با کمک جهاد کشاورزی در دهستان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: افزایش ضریب حفاظتی در مناطق بحرانی توسط دهیاران و اعضای شورا و برخورد قضایی با هنجارشکنان و افراد خاطی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش خطر  آتش سوزی ناشی از خشکسالی است.

ثقلینی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های کاهش خطر آتش سوزی بررسی مرتب درجه هوا است تا با کمک اداره راهداری تمامی راه‌ها در حوزه شهرستان آتشبر احداث شود.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکید شده تا منطقه بیشه دالان توسط اداره محیط زیست رصد و پایش شود تا مشکلی در این منطقه به وجود نیاید.

وی از شهروندان بروجردی درخواست می‌شود، هنگام استفاده از طبیعت هنگام برپاکردن آتش به منظور طبخ ‌و پخت غذا مراقب منابع طبیعی باشند، و هر گونه گزارش آتش سوزی را به ۱۵۰۴ یا ۴۲۵۳۴۰۷۳ اداره منابع طبیعی شهرستان اطلا ع دهند.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار