نماینده ولی فقیه:
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است زیرا انتخاب بهترین سرنوشت از مسیر صندوق‌های رای صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۶۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 04 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، "سید احمدرضا شاهرخی" در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان بیان کرد: امام راحل به پیروی از سیره ائمه و امام صادق (ع) راه و روش مبارزه با طاغوت زمان را در پیش گرفت و بعنوان یک مدرس و استاد برجسته و مرجع تقلید محیط سیاسی و اجتماعی سال ۴۲ و سال های قبل از آن را رصد کرد.

وی اظهار داشت: رژیم طاغوت پس از کودتای سال ۱۳۳۲ با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی شروع به دستگیری و اعدام کرد و امام خمینی (ره) در جمع علما بیان کرد که اگر می خواهیم اسلام و ایران نجات پیدا کند باید دودمان پهلوی را از قدرت پایین آورد و در اولین رویایی روحانیت به رهبری امام راحل با رژیم ستم شاهی بحث حذف سوگند به قرآن و حذف اسلام در انجمن های امامتی و ولایتی مطرح شد و علما به قدری بر این موضوع اصرار کردند تا رژیم ستم شاهی این مصوبه را پس گرفت.

وی افزود: دومین برخورد امام راحل با رژیم ستم شاهی  در مورد انقلاب سفید بود که با توصیه حزب دموکرات آمریکا عنوان شد که مورد اعتراض امام خمینی (ره) و روحانیون بود و در روز هفتم بهمن امام به رفراندوم شاه اعتراض کرد و این مبارزات در ماه مبارک رمضان ادامه یافت و امام در اعتراض به رژیم شاه دستور دادند که مساجد تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ در روز شهادت امام صادق(ع) حمله خونین به مدرسه فیضیه صورت گرفت و امام راحل حمله رژیم را به مدرسه فیضیه را حمله قوم مغول به ایران تشبیه کردند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: در ادامه این مبارزات ۱۵ خرداد و قتل عام وسیع به دست رژیم ستم شاهی صورت گرفت و در لرستان و با حضور روحانیون مبارزات گسترده ای صورت گرفت و در خرم آباد در این مسیر روحانیت در حمایت از امام راحل اعلامیه صادر شد و در نهایت نقطه عطف انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد رقم خورد و مبارزات شکل دینی و مذهبی و مردمی گرفت.

وی افزود: با جانفشانی مردم انقلاب اسلامی به ثمر رسید و ما باید این هدیه الهی گرامی بداریم و در مقاطع حساس به وظیفه خود عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: بنا بر دستورات اسلام مسلمانان باید از امام  و رهبر خود حمایت کنند و هرجانفشانی در این مسیر عمل صالح است چراکه رهبر جامعه پرچمدار نماز و فروع دین است.

وی تاکید کرد: امروز باید با حضور انبوه و متراکم پای صندوق های رای کلام ولی امر مسلمین را عمل کنیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: توصیه و دستور ولی امر مسلمین این است که همگان باید مشارکت سیاسی داشته باشند البته سلایق متفاوت است اما شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و به سمت انتخاب بهترین رییس جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر برویم.

وی افزود: ممکن است برخی افراد از مواردی ناراحت باشند اما باید سرنوشت خود را رقم زد و بهترین ها را از طریق صندوق های رای انتخاب نمود و نگاه قومی و طایفه ای را کنار گذاشت و به دنبال اینده روشن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار