مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۱۷۸ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور وجود دارد که نگهداری از آن نیازمند اعتبارات ویژه است.
کد خبر: ۹۶۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 04 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، فیروز قیاسی در بازدید از طرح های راهداری لرستان اظهار داشت: ۱۷۸ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور وجود دارد که شامل ۱۴۱ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است و نگهداری از این میزان راه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی افزود: از مجموع راه های روستایی کشور ۱۱۱ هزار کیلومتر آسفالته، ۳۰ هزار کیلومتر شوسه و خاکی است که سهم لرستان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالته است.

مدیرکل دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ضریب برخورداری استان از راه روستایی آسفالته ۷۰درصد است، بیان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در سال گذشته و امسال در استان اجرایی شده است امید می رود این ضریب به ۸۰درصد ارتقا یابد.

قیاسی اضافه کرد: طول راه های فرعی استان نیز ۵۷۰ کیلومتر است که در سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در این محورها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملکرد لرستان در بازسازی های پس از سیل ۹۸ فوق العاده بود اظهار کرد: اجرای ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی و ساخت ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی به ویژه پل شهید سلیمانی کار بزرگی است و انصافا عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سیل و بازسازی پس از سیل ۹۸ فوق العاده بوده و جای تقدیر دارد.

وی گفت: با توجه به تجربه خوب لرستان در اجرای چیپ سیل، امسال ۱۰۰کیلومتر روکش حفاظتی اسلای سیل و چیپ سیل در لرستان اجرا می شود.

مدیرکل دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حذف نقاط پرتصادف در محورهای فرعی و روستایی لرستان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار