مدیرکل بهزیستی لرستان:
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی و تشویق سهم کارفرما پارسال برای اشتغال۳۵۰ معتاد بهبود یافته در این استان هزینه شد.
کد خبر: ۹۶۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 31 May 2021

به گزارش تابناک لرستان، کرم یاری روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی لرستان با ۱۶ مرکز سرپایی درمان معتادان خود معرف با پذیرش ۲ هزار و ۱۳۴ نفر خدمات پزشکی، روانشناختی، مددکاری و درمان با متادون انجام را می دهد.

وی بیان کرد: همچنین ۳۸ مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) با پذیرش پنج هزار و ۹۲۷ نفر و ارائه خدمات پزشکی و مددکاری با محوریت پرهیزمداری و بدون استفاده از داروی مخدر در سال گذشته، اکنون نیز فعال هستند.

یاری افزود: مرکز ماده ۱۶ مردان با ظرفیت بیش از ۲۰۰ و تبصره ۲ زنان با پذیرش ۸۸ معتاد متجاهر و نگهدارنده با دوز کم متادون نیز ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در سال گذشته گفت: در این مرکز با ظرفیت ۲۰۰ نفر تجربه ۳۰ ساله درمان اعتیاد در کشور جمع بندی شده است و فرد بهبود یافته باید بعد از چهار ماه، حرفه ای یاد بگیرد و مددکاری بهبودیافتگان نیز تا یکسال ادامه می یابد.

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین گفت: سهم این اداره در سال گذشته برای ایجاد اشتغال مددجویان، یکهزار و ۵۹۰  نفر بود که یکهزار و ۷۶۸ شغل برای جامعه هدف از جمله معلولان ایجاد و در این راستا ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک مرکزی تسهیلات جذب و هزینه شد.

یاری ادامه داد: اعتبار اشتغالزایی مددجویان بهزیستی لرستان امسال با حدود ۵۰ درصد به حدود ۹۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

۱۰۲ هزار خانوار تحت حمایت بهزیستی لرستان هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار