مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌ سازی و توسعه معادن ایمیدرو گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز امسال با ظرفیت ۱۰ هزار تن و اشتغالزایی ۳۵ نفر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 28 May 2021

به گزارش تابناک لرستان،  " سیدرضا عظیمی" در بازدید از طرح کارخانه تولید کاغذ از سنگ در جمع خبرنگاران گفت: می توان صنایع متنوعی در پایین دست این کارخانه برای تولید محصولات مختلف از جمله پاکت های معمولی و سیمان احداث کرد که با وجود درصد بالای کربنات کلسیم، کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کاغذ مورد نیاز کشور در سال بیش از ۶ میلیون تن و کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز ظرفیت بسیار مناسب و خوبی در این راستا است که با وجود معادن عظیم کربنات کلسیم در شهرستان، سرمایه‌گذاران دیگری می توانند در این حوزه فعالیت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز گفت: ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به عنوان یکی از سازمان‌های توسعه ای وزارت با ظرفیت سنجی در عرصه صنعتی و معدنی و احداث کارخانه کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز گام خوبی در این حوزه برداشته شد.

بهزاد منصوری تصریح کرد: طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز یکی از بهترین طرح ها در عرصه صنایع است که امیدواریم مطابق برنامه زمانبندی شاهد شروع طرح در سال جاری باشیم.

وی اظهار داشت: با پیگیری های نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و اهتمام ویژه مدیران ایمیدرو، تجهیزات و ماشین آلات راه اندازی این طرح مهم صنعتی خریداری شده است و تا سه ماه آینده وارد کشور می شود.

ماشاالله نعمتی فرماندار الیگودرز نیز در این بازدید با اشاره به وجود زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت بخش معدن، زمینه های لازم برای ورود سرمایه گذاران به الیگودرز فراهم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار