رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش افزوده ناشی از فروش محصولات کشاورزی استان هشت هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است که ٤٠ درصد اقتصاد این منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 27 May 2021

به گزارش تابناک لرستان،  از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اسفندیار حسنی مقدم در نشست معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار کرد: سطح اراضی کشاورزی استان حدود ٨٠٠ هزار هکتار و معادل ۴.۷ درصد اراضی کشاورزی کشور است و ٤٠ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه سطح جنگل‌های لرستان ۲میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است ادامه داد: سرانه جنگل در کشور یکهزار و ۷۰۰ هکتار است اما در لرستان ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار می‌باشد که رقم مناسبی است.

وی گفت: باوجود اینکه ١١ درصد آبهای کشور در لرستان است اما تنها ٢٣ درصد از اراضی کشاورزی استان آبی شده و سهم آن از سدهای ساخته شده کشور تنها نیم درصد است و این یکی از دلایل توسعه نیافتگی استان به شمار می رود.

حسنی مقدم بیان کرد: اختصاص آب مطالبه جدی بخش کشاورزی لرستان و مردم از وزارت نیرو است چراکه تحقق این مطالبه توسعه استان را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی گفت: سالانه حدود ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار تن محصول شامل حدود ٢میلیون و ٢٠٠ هزار تن در بخش زراعی، ٣٠٠ هزار تن محصولات باغی و ٤٠٠ هزار تن در حوزه دام، طیور و آبزیان در استان تولید می شود.

حسنی مقدم افزود: یکی از برنامه های استان عبور از کشاورزی سنتی به مدرن است که بخشی از این مهم توسط تحقیقات و ترویج انجام می‌شود بنابراین انتقال دانش روز به واحدهای تولیدی برای ارتقای بهره وری و کاهش هزینه تولید یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان، کاهش ضایعات محصولات زراعی، توسعه مکانیزاسیون، هوشمند سازی کشاورزی و اجرای الگوی کشت از دیگر اهداف و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار