مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری لرستان:
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری لرستان گفت: الحاق و انتزاع یک دهستان با توجه به مسائل تقسیمات کشوری مبدا را با مشکل مواجه می‌کند. اما در نهایت مردم درخواست خود را به فرمانداری ارائه کنند، و پس از بررسی فرمانداری آن به حوزه ما ارجاع می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 17 April 2021

به گزارش تابناک لرستان،علیرضابیرانوند بااشاره به اینکه الحاق و انتزاع براساس شرایط جمعیتی است، گفت: با الحاق دهستان رومیانی به بخش مرکزی رومشگان، بخش سوری به عنوان مبدا به لحاظ جمعیتی با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: اگر دهستان رومیانی را از  بخش سوری جدا کنیم از حد نصاب بخش خارج شده و با جدا شدن دهستان، بخش سوری از لحاظ جمعیتی دچار مشکل می‌شود.

وی عنوان کرد: الحاق و انتزاع  یک روستا به بررسی کمتری نیاز دارد و معمولا مشکل چندانی ندارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری لرستان ادامه داد: الحاق و انتزاع یک دهستان با توجه به مسائل تقسیمات کشوری مبدا را با مشکل مواجه می‌کند. اما در نهایت مردم درخواست خود را به فرمانداری ارائه کنند، و پس از بررسی فرمانداری آن به حوزه ما ارجاع می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به لحاظ شرایط جمعیتی، قانونی، عرفی و محلی قابلیت اجرایی داشته باشد که جواب می‌دهیم در غیر این صورت منتفی است.

به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری لرستان الحاق و انتزاع یک روستا در مجموع قابل بررسی بیشتر است اما یک دهستان معمولا اینگونه نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار