رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ایلام چهارمین استان در بحث تولید کشت کلزا در کشور است و تاکنون ۲۵۰ تن محصول کلزا از کشاورزان دهلرانی خریداری شده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 11 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی اقدسی عنوان کرد: برداشت محصول کلزا در مناطق جنوبی استان ایلام از جمله شهرستان دهلران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران قطب تولید کلزا در استان ایلام است، اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تن کلزا در این شهرستان برداشت شود که ۸۰ درصد کل تولید کلزا در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: امسال ۱۳ هزار هکتار از اراضی ایلام به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود.

وی افزود: ایلام چهارمین استان کشور در بحث تولید کشت کلزا در کشور محسوب می‌شود و این محصول با ارزش در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از کشاورزان استان قرار گرفته است.

اقدسی بیان داشت: برای خرید هر کیلو کلزا ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان در نظر گرفته شده که بلافاصله پس از تحویل کلزا به مراکز خرید تعاون روستایی و ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با اشاره به خرید ۲۵۰ تن کلزا تاکنون در مراکز خرید شهرستان دهلران، یاداور شد: پنج مرکز خرید مربوط به تعاون روستایی و بخش خصوصی آماده خریداری کلزا در شهرستان دهلران هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار