رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری 3 هزار اصله نهال توت رایگان توزیع شده است، گفت: این توزیع افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 10 April 2021

 

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه نوغانداری در زنجان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان طبق سنوات گذشته اقدام به توزیع رایگان نهال اصلاح شده توت در بین متقاضیان پرورش کرم ابریشم استان کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری 3 هزار اصله نهال، به صورت یگان توزیع شده که این توزیع افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است، افزود: زنجان به عنوان یکی از استان‌های نوظهور در موضوع پرورش کرم ابریشم شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع نهال اصلاح شده توت با استقبال بسیار خوبی از سوی کشاورزان همراه بوده است، خاطر نشان کرد: عمده توزیع در شهرستان‌های زنجان، ابهر و ایجرود انجام شده است.

تاراسی با اشاره به اینکه نهال‌های توزیع شده از ارقام اصلاح شده «کین موچی» بوده است، بیان کرد: این رقم تقریبا با هر نوع آب و هوایی به ویژه مناطق سردسیر و خشک سازگاری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه رقم «کین موچی» دارای بازده بسیار بالایی است، بیان کرد: از مهم‌ترین دلایل استقبال بالای متقاضیان در استان می‌توان به عملکرد موفق سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در امر پرورش کرم ابریشم در سال‌های گذشته و نیز توزیع رایگان و همچنین رقم مناسب نهال‌ها برای پرورش کرم ابریشم اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نهال‌های توزیع شده از سوی مرکز توسعه نوغانداری کشور وابسته به معاونت تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با کمک معاونت بهبود تولیدات دامی استان‌ها با صرف هزینه بالا در راستای توسعه نوغانداری کشور و به صورت کاملا رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، گفت: این اقدام می‌تواند توسعه و گسترش روزافزون این صنعت مهم در کشور و استان زنجان که یکی از تولیدکنندگان برتر صنعت فرش ابریشمی دستبافت کشور است را فراهم کند.

تاراسی همچنین از عملیات تهیه و تامین نشاء محصول گوجه فرنگی از روزهای پایانی سال گذشته در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی ۱۳۴۰۰-۱۳۹۹ بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری کشت‌های نشایی گلخانه‌ای به دلیل کاهش مصرف آب و مزایای بسیار زیاد آن در حال گسترش در بین گوجه فرنگی‌کاران حرفه‌ای شهرستان است، اضافه کرد: ارقام ۸۳۲۰، ۶۵۱۵، یونی ژن(unigen)، الیت، کیمیا، سوپر کانیون۲۲۷، viva، princ، ونسر،superset، بیشترین سطح کشت در شهرستان را داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار