امام جمعه خرم‌آباد؛
امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه تلاش زیادی برای فعالیت کارخانه‌های راکد انجام شد ، گفت: چهار کارخانه مهم لرستان تا سه ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ 02 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی روز جمعه در پیام خود اظهار داشت: چهار کارخانه مهم فولاد ازنا، سامان کاشی بروجرد، عظیم خودرو بروجرد و کارخانه سیمان خرم آباد که پرونده آنها در تهران مطرح است قرار است تا ظرف سه ماه تعیین تکلیف شود که این خبر بسیار مسرت بخش و امیدوار کننده است.

وی افزود: یکی از اموری که می تواند در تولید و اشتغال استان تاثیر گذار باشد راه اندازی کارخانه های تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیداری که یازدهم و ۲۶ آذر ۱۳۹۸ با مقام معظم رهبری داشتم  به اطلاع ایشان رساندیم و ایشان دستور دادند که با همکاری وزرا و قوای مربوطه وارد برای حل مشکلات این کارخانه‌ها مذاکره و پیگیری شوید و بنده هم به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همین کار را انجام داده ام و همچنان بدون وقفه انجام خواهم داد.

وی تصریح کرد: به منظور راه اندازی این کارخانه های تعطیل شده نامه های متعدد و گفتگوهای تلفنی با رئیس قوه قضائیه و افراد مسئول انجام شده است.
امام جمعه خرم‌آباد گفت : کارخانه ای مثل فولاد ازنا بواسطه اینکه در قوه قضائیه تعیین تکلیف نشده است با وجود اینکه در آستانه شروع بکار است اما به همین دلیل عملیاتش هنوز آغاز نشده است که امید است با تعیین تکلیف این کارخانه و دیگر کارخانه های نیمه فعال با تمام ظرفیت فعالیت خود را آغاز کنند.
حجت الاسلام شاهرخی افزود: در مورد تخصیص آب هم مقرر شد که از طریق شورای عالی آب موضوع تقسیم عادلانه آب دنبال شود.بی معنا است که استان لرستان پر آب زمین های آبی  ۲۳ درصد و متوسط کشوری ۴۶ درصد باشد اما در این زمینه مشکل داشته باشد.
وی اضافه کرد: خوشحالیم که این درخواست به یک مطالبه عمومی و منطقی تبدیل شده و تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین کارخانه ماشین سازی لرستان ظرفیت به کار گیری ۸۰۰ نفر را دارد مقرر شد در مدت ۹ ماه این کارخانه به چرخه تولید برگردد.
وی درخواست فعال شدن کمیسیون رفع تداخل اراضی با منابع ملی را داشت و گفت : یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزان استان مورد اختلاف با منابع ملی است که سازمان جنگل ها کشاورزان را به دستگاه قضایی ارجاع و جریمه می کرده است که ظرف کمتر از دو سال این موضوع قرار است تعیین تکلیف شود.

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان در سفر رییس قوه قضاییه

امام جمعه خرم‌آباد گفت: قرار است  در جریان سفر رئیس قوه قضائیه ۱۵۰میلیارد تومان در اختیار دادگستری لرستان و سازمان های تابعه قرار گیرد که امیدواریم با این تصمیم شاهد تسریع در رسیدگی به امور مردم باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت : یکی از اموری که استان ما را رنج می دهد تبعیض در بکارگیری نیروها تحت عناوین مختلف است. هیچ کس نباید بواسطه انتصابی که به مسئولان دارد از امتیازی برخوردار باشد، منصوب آن مقامات بلندپایه مانند بقیه مردم از حقوق یکسانی برخوردارند.
وی با بیان اینکه دو انتخابات مهم در پیش رو داریم اظهار داشت : گاهی بواسطه برگزاری انتخابات، تبعیض در بکارگیری نیروها را شاهد هستیم و افرادی که در ستاد انتخاباتی و عالی برای منتخب پیروز انجام داده اند بدون ضابطه، جذب و بکار گرفته  می شوند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار