معاون استاندار لرستان؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: با توجه به تغییر وضعیت چند شهر استان از زرد به نارنجی و قرمز، محدودیت‌هایی مطابق با این شرایط در استان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 27 March 2021

به گزارش تابناک لرستان، محمود ثمینی روز شنبه در حاشیه اولین جلسه سال جدید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری و با حضور مسئولان و استانداران سراسر کشور برگزار شد،  افزود: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستانهای خرم آباد، ازنا، الیگودرز و دورود با تغییر شرایط از زرد به نارنجی و شهرستان بروجرد به قرمز تبدیل شده‌اند.

ثمینی اظهار داشت: شرایط قبل از پایان سال، تجمعات در خریدهای ایام نوروز و از طرفی پایین آمدن سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مهمترین عوامل در بروز این تغییرات است .

وی در ادامه افزود: با توجه به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان مقرر شد قانون منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ با یک ساعت تاخیر و از ساعت ۲۲ در کشور اجرایی شود.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: در جلسه امروز با تصمیم ستاد ملی مصوب شد بخش خصوصی با استفاده از ارز نیمایی نسبت به واردات واکسن کرونا تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان اقدام کند و در بحث تزریق به داوطلبان نیز این عمل با نظارت وزارت بهداشت و قیمت تمام شده صورت پذیرد .

ثمینی تأکید کرد: هم استانی ها با لحاظ شرایط شکننده استان، از برگزاری هرگونه تجمع بخصوص در نیمه شعبان پرهیز کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

روز ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در لرستان شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در لرستان به ۷۳ هزار و ۶۲۶ نفر رسید و تاکنون یک هزار و ۳۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا در لرستان فوت شدند.

بر اساس تازه ترین اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، شهرستان بروجرد در وضعیت قرمز، شهرستان های خرم‌آباد، دورود، ازنا، الیگودرز در وضعیت نارنجی و شهرستان های پلدختر، کوهدشت، دلفان، سلسله، رومشگان و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
انتهای پیام /

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار