کد خبر: ۹۵۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 25 March 2021

 معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های مرغ این شهرستان برای تامین گوشت سفید جنوب آذربایجان‌شرقی کشتار می‌شود.

 

سیدعلی موسوی شامگاه چهارشنبه در بازدید از کشتارگاه های مرغ آوران و تک مرغ مراغه افزود: بر اساس برنامه ریزی های منطقه ای و استانی و در راستای تامین مرغ، گوشت مرغ مورد نیاز ۶ شهرستان جنوب آذربایجان شرقی از طریق کشتارگاه های مراغه تامین می شود.

 

وی ادامه داد: در این راستا، مرغ زنده مورد نیاز شهرستان های مراغه، ملکان، عجب شیر، آذرشهر، چاراویماق و هشترود در ۲ کشتارگاه مرغ این شهرستان کشتار می شوند.

 

وی اضافه کرد: براین اساس روزانه بیش از ۲۴ هزار قطعه مرغ در این کشتارگاه ها بر اساس اصول بهداشتی و با نظارت ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صنعت‌، معدن و تجارت ذبح و در شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی توزیع می شود.

 

وی گفت: با اجرای تمهیدات لازم و توزیع مرغ مورد نیاز منطقه، هم اکنون هیچ کمبودی از نظر تامین آن وجود نداشته و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه رفع مشکلات تامین گوشت مرغ مورد نیاز منطقه اولویت دولت و دستگاه های اجرایی است افزود: روزانه و به صورت مستمر مرغ مورد نیاز برای کشتار و ذبح در اختیار کشتارگاه ها و به دنبال آن در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

 

شهرستان مراغه از قطب های تولید مرغ در آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :