معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان از کشتار یکهزار و ۲۰۰ تُن مرغ در استان خبر داد و گفت: با توزیع این میزان مرغ در ۶۰۰ نقطه، قیمت مرغ در استان کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 18 March 2021

سیدحسین قاضی عسگر در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به‌ اینکه در حال حاضر  از نظر تولید مرغ و سایر محصولات تنظیم بازار مشکلی نداریم، افزود: شب گذشته، یک هزار و ۲۰۰ تُن مرغ در استان کشتار شد که بتدریج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خُرد توزیع توزیع می‌شود.

وی افزود: مشکل اخیر برای خرید مرغ بصورت صفی باعث برهم ریختگی بازار شد و این در حالیست که مردم الگوی خرید خود را نسبت به گذشته تغییر داده و تقریبا ۲ تا ۳ برابر سال‌های قبل خرید کرده‌اند که همین امر باعث بروز مشکل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: این حجم تولید مرغ خیلی بیش از نیاز استان است و امیدواریم هفته آتی بتدریج قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: حتی ما از هم اکنون نگران کاهش قیمت‌ها و چگونگی حمایت از مرغدار هستیم تا ضرر نکنند و بتوانند در دوره بعدی هم جوجه‌ریزی کنند.

قاضی عسگر گفت: ما از مردم بابت مشکل توزیع مرغ عذرخواهی می‌کنیم و بزودی بر اساس تجربه ستاد تنظیم بازار، این روال را اصلاح و تولید و توزیع مرغ را به یک روش منطقی طراحی شده خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: ما به‌عنوان نماینده حاکمیت باید مطمئن باشیم که در ازای تحویل نهاده‌های یارانه‌ای به مرغدار، آنها نیز به همان اندازه، گوشت مرغ تولید و تحویل دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: البته قضیه مرغداری‌هایی که بصورت آزاد تولید می‌کنند و بصورت آزاد می فروشند، جداست و ما نگران نهاده‌های یارانه‌ای هستیم زیرا مرغدار باید مرغی را که از طریق نهاده‌های یارانه‌ای تولید کرده تحویل دهد تا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

وی با اشاره توزیع کنونی مرغ با نرخ مُصوب در شهرستان‌ها گفت: روند تولید این است که مرغداری، گوشت را تحویل تعاونی مرغداران یا کشتارگاه می‌دهد و پس پس از کشتار، تحویل سازمان صمت می شود تا از این طریق در اختیار توزیع کننده ها قرار بگیرد.

قاضی عسگر اظهار داشت: توزیع مرغ در بازارهای روز کوثر، رفاه و کورش و نیز ۳۰۰ الی ۴۰۰ مرغدار جزء در سطح استان انجام خواهد گرفت که اکنون تحویل آن به بازارهای کوثرها، رفاه  و کورش نهایی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از فروشندگان، مرغ را به نرخ ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان خریده اند اما باید آن را به نرخ ۲۱ هزار تومان بفروشند وگرنه جریمه می‌شوند،گفت: مرغدار اگر نهاده یارانه‌ای گرفته باشد باید مرغ را هم به نرخ مُصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل کشتارگاه بدهد؛ اما اگر بصورت آزاد خریداری کرده باشد، مسوولیت این کار با خودشان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در باره تخلف توزیع کنندگان بیان داشت: برخی از مرغداران، مرغ را به افراد دیگر با قیمت بالاتر می‌فروشند که در آینده به سراغ آنها خواهیم رفت و با آنها برخورد خواهیم کرد که تاکنون نیز افراد مُتخلف در استان ۶ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

وی در پایان گفت: ما ابتدای آبان سا جاری صددرصد نهاده‌های یارانه‌دار تحویل مرغداران دادیم و بر اساس یک فرمول، در ازاء نهاده یارانه دریافتی، مرغدار باید مرغ تولیدی را تحویل دهد درغیراین صورت بعدا باید جوابگوی تخلف خود باشد و جریمه شود.

قاضی عسگر همچنین در بخش دیگر سخنان خود در باره کاهش ذخیره میوه شب عید در استان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تُن میوه شامل ۲ هزار تُن پرتقال و ۵۰۰ تُن سیب تهیه کرده‌ایم و برای رفع کمبود میوه در بازار، امسال سازمان تعاون روستایی نیز وارد عرصه شده است.

وی افزود: هم اکنون در ۶۴ نقطه استان "روستابازار" مستقر شده است تا میوه شب عید را به قیمت مناسب عرضه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار