رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: واحدهای صنفی باید اطلاعات مقدار موجودی و خرید هفت قلم از کالاهای را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند تا از هرگونه تخلف و واسطه‌گری در این حوزه جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 02 March 2021

امیر حسین نظری در نشست تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: این هفت کالا شامل شکر، برنج، گوشت سفید، گوشت قرمز، لاستیک، روغن و گندم است و در صورتی که واحد صنفی این کار را انجام ندهد نوع فعالیت آن به عنوان قاچاق تلقی می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید مرغ در استان افزود: متاسفانه میزان تولید مرغ در خوزستان به دلایل مختلف از جمله خرید نهاده ها با قیمت آزاد از سوی مرغداری ها، کاهش یافته است.

نظری ادامه داد: این کاهش تولید باعث کمبود این کالا در بازار و افزایش قیمت مرغ در استان شده است.

رییس سازمان صمت استان افزود: به مرغداری ها نیز اعلام شده تا در سامانه جامع تجارت برای شفاف سازی هر چه بیشتر میزان تولید و فروش خود را ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت شکر در بازار استان بیان کرد: متاسفانه ۲ نرخی بودن شکر مصرف خانوار و صنف و صنعت باعث شده تا واسطه‌گری و فروش سهمیه شکر خانوار به صنف و صنعت توسط دلالان رخ دهد.

نظری گفت: این اتفاق باعث شده تا قیمت شکر مصرف خانوار نیز در بازار افزایش یابد، ۲ نرخی بودن کالاها محلی برای فعالیت دلالان و اجحاف در حق مردم است.

لزوم صدور فاکتور توسط خودروهای حمل کننده مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: یکی از حلقه های مفقوده در بحث تولید و عرضه مرغ عدم ارائه فاکتور فروش از سوی صاحبان خودروهای حمل کننده مرغ به مغازه داران است.

عبدالامیر نیرومند گفت: در این شرایط امکان رصد قیمت مرغ فروخته شده به مغازه دار وجود ندارد و نمی توان واحدهای صنفی را مورد بازرسی قرار داد.

وی افزود: از زمان فروش مرغ به کشتارگاه و از کشتارگاه تا خودروهای حمل کننده مرغ فاکتور فروش و قیمت وجود دارد اما فاکتور قیمتی برای تحویل مرغ به مغازه ها وجود ندارد تا بتوان قیمت مرغ را در بازار ارزیابی و بازرسی کرد.

نیرومند اظهار داشت: باید تمام صاحبان خودروهای حمل کننده مرغ را ملزم به صدور فاکتور قیمت کنیم تا امکان رصد کامل قیمت در عرضه مرغ در بازار را داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: از ۱۶ اسفند ماه نیز تمامی خودروهای حمل کننده مرغ باید "جی پی اس" نصب کنند تا امکان رصد خودرو از زمان بارگیری تا توزیع در بازار را داشته باشیم و جلوی هر گونه تخلف گرفته شود.

نیرومند بیان کرد: طبق تصمیم گیری وزارت جهاد کشاورزی مرغداران تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب امکان فروش مرغ خود را دارند و تا ۴۵ روز می توانند مرغ را پرورش دهند، این مصوبه به منظور رفاه حال تولید کنندگان تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد افزود: متاسفانه در بسیاری موارد مرغ تولید شده وارد کشتارگاه نمی شود و زنده فروشی می شود و همین موضوع نیز باعث بر هم زدن زنجیره بازار در تامین و قیمت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار