مشکل کمبود مرغ از سال ۹۷ همزمان با ورود حقیقی به استان زنجان آغاز شده و همچنان هر چند وقت یکبار این مشکل در بازار زنجان تکرار و تشدید می‌شود؛ به راستی مشکل کار کجاست آقای استاندار؟
کد خبر: ۹۴۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 24 February 2021

 

تامین کالاهای اساسی یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولان محسوب می‌شود، در این راستا باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند و این امر تنها در صورتی به وقوع می‌پیوندد که تمامی امور اقتصادی که زنجیره‌وار به یکدیگر متصل هستند طبق برنامه در روال خود قرار گیرند. با این وجود مدتی است که مجددا داستان تکراری کمبود کالاهای اساسی در بازار تبدیل به سرتیتر اخبار شده و در هر شهری مردم گله‌مند از نبود مرغ و روغن و گرانی هستند.

بر این اساس، استان زنجان نیز یکی از استان‌هایی است که از گزند کمبود مرغ در امان نبوده و در روزهای کرونایی یک سال اخیر جریانات کمبود مرغ را شاهد بوده است. اگرچه طبق آمار و اظهارات مسئولان، مرغ مازاد بر نیاز استان به بازار تزریق می‌شود اما مشاهدات میدانی و اظهارات مرغ فروشان حکایت از کم بودن مرغ در بازار دارد.

با این وجود حکایت کمبود مرغ در بازار تنها محدود به دوران کرونایی نیست و این قصه سر دراز چندین ساله دارد. از سال 97 که فتح الله حقیقی در مقام استاندار وارد استان زنجان شد قصه کمبود مرغ در استان آغاز شده و در حالی که ماه‌هاست بطن اصلی سخنرانی‌ها و افتخارات استاندار زنجان رنگ مرغ به خود گرفته و مسئولان با فخر از رعایت نرخ تنظیم بازاری تنها در زنجان حرف میزنند، کمبود و نگرانی مهمان ناخوانده و نرفتنی بازار شده است.

بر این اساس سوال این است آیا مشکل کمبود مرغ در استان در این روزها حل خواهد شد و یا اینکه شهروندان زنجانی در روزهای پایانی سال باید برای دریافت مرغ، صبح اول وقت در صف خرید مرغ قرار بگیرند؟ آیا استاندار زنجان بالاخره می‌تواند اوضاع کمبود مرغ را در بازار زنجان حل کند؟

در این بین محمد علی صادقی، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: خوشبختانه مرغداران استان زنجان همواره همراه و همپای مسئولانی بودند و این امر سبب شده تا زنجان جزء معدود استان‌هایی باشد که از زمان افزایش قیمت مرغ این محصول را با قیمت مصوب، تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌هایی که در دی ماه و بهمن ماه انجام گرفته تا پایان سال و حتی پایان ماه مبارک رمضان مشکلی در تولید و تامین مرغ در استان نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قیمت مرغ در زنجان نیز تابع ستاد تنظیم بازار کشور است، گفت: اگر قیمت در کشور تغییر یابد ما نیز همسو با آن قیمت را تغییر خواهیم داد.

با وجود اظهارات ضد و نقیضی که این روزها مطرح می‌شوند مسئله اصلی این است که چرا مرغی که مسئولان از وجود آن دم می‌زنند در بازار وجود ندارد؟ چرا پس از مدت‌ها همچنان ریشه اصلی مشکل مرغ همچنان برقرار است و فکری اساسی برای آن نمی‌شود؟ آیا می‌توان همچنان اظهار امیدواری برای بهبود اوضاع داشت؟ انتظاری که از استاندار زنجان می‌رود این است اوضاع کمبود‌های مقطعی مرغ را در زنجان ریشه‌‌کن کند چرا که در این 2 سال شهروندان زنجانی از نبود مرغ در یخچال‌های مرغ‌فروشان کلافه شده‌اند.

 

انتهای پیام/س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار