نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باغ فلاحت خرم‌آباد در سنوات گذشته قربانی شد گفت: جهت مقابله با قطع درختان و آسیب زدن به محیط زیست باید از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 07 June 2020

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان محیط زیست لرستان با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون طبیعت به وجود نیامده است اظهار داشت: تمدن‌ها همراه خود تکنولوژی و  فناوری‌هایی دارند و این تمدن‌ها می‌توانستند به گونه‌ای عمل کنند که همانگونه که در دامن طبیعت رشد کرده‌اند حرمت طبیعت را حفظ کنند اما تکنولوژی و فناوری گلوی طبیعت را فشرده و نتیجه آن نیز بحران محیط زیست است.

وی افزود: تمدن تکنولوژی و فناوری چنان ضرباتی به محیط زیست وارد کرده است که می‌توان گفت هیچ قوم بی فرهنگ و وحشی این چنین ضرباتی بر طبیعت وارد نکرده است و به معنای واقعی انسان امروزی آینده بشریت را تباه ساخته است و ما این را از آمار و ارقام استفاده از سوخت‌ها، مصرف زغال سنگ، نفت، از بین رفتن خاک‌های کشاورزی می‌توان متوجه شد. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: جهت نجات محیط زیست روزنه امیدی در همه کشورها پیدا شده و این امید در دل‌ها زنده شده است، در کشور ایران نیز به همین گونه است چراکه در فرهنگ دینی ما انسان خلیفه و جانشین خداوند در زمین است بر همین اساس باید رابطه خلیفه خداوند با طبیعت باید مانند رابطه خداوند با طبیعت باشد.

وی بیان کرد: طبیعت امانتی در دست انسان است و باید از این امانت محافظت کنیم چراکه در بین مخلوقات تنها انسان است که امین خداوند در طبیعت است و در روایات و آیات متعددی دستور الهی است که زمین را آباد کنید و نظم طبیعت را برهم نزنید. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: خداوند از آسمان‌ها آب را می‌فرستند، زمین مرده را زنده می‌کند،گیاهان را می‌رویاند و مردم از نعمت‌های زمین استفاده می‌کنند ناشی از دقت نظر خداوند است که این توجه و دقت طبیعی است چون خداوند خالق است.

وی تصریح کرد: باید برای محیط زیست برنامه‌های مدون چندین ساله داشت و از تمام اهل فن،گروه‌های مردمی بهره ببریم و به عنوان حلقه‌هایی از آنها استفاده کنیم، محیط بانان به عنوان امانت دار خداوند در دل کوه‌ها زحمات زیادی می‌کشند و از امانت خداوند محافظت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در برنامه‌ریزی برای محیط زیست نباید تنها به بودجه‌های استانی اکتفا کرد بلکه باید از سرمایه‌های مادی و معنوی ملی نیز استفاده شود و همچنین دغدغه‌های محیط زیستی را اطلاع رسانی کنیم چراکه افراد دوستدار محیط زیستی وجود دارند که حاضرند سرمایه خودشان را برای محیط زیست هزینه کنند و همچنین در این راستا باید از ظرفیت 9 نماینده استان در این زمینه استفاده شود. 

وی اظهار داشت:گاهی یک صدای واحد نمایندگان  مجلس و مدیران  استانی سبب می‌شود بسیاری از مشکلات استان حل شود ولی متاسفانه در سنوات گذشته اینگونه نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در رابطه با پسماندهای شهری نیز افزود: گاهی مشاهده می‌کنیم آب پسماند و زباله‌ها در سطح شهر رها شده و ایجاد بیماری می‌کند و در رابطه با بازیافت زباله‌ها می‌توانیم کارگاهی برای باز یافت آنها ایجاد کنیم که در همین رابطه دستگاه‌های مربوطه باید اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در رابطه با  زمین خواری باغ فلاحت در خرم‌آباد عنوان کرد: باغ فلاحت در خرم‌آباد مانند گوشت قربانی شد افرادی حتی ممکن است از مجاری قانونی این کار را انجام داده باشند ولی آیا عقل، فکر و اندیشه آدم این اجازه را می‌دهد که این باغ را به این شکل درآوریم، همانند این است که پارک شهر را آسفالت کنیم و هیچ ردپایی از خود در شوراها و کمیسیون‌ها بر جای نگذاریم ولی آیا عقل و مصلحت اجازه همچین کاری را می‌دهد؟ این‌ها نشان دهنده این است که  اگر مدیر دستگاه مربوطه  هوشیارانه عمل کند و به فکر میز و صندلی مدیریت نباشد اجازه چنین کارهایی را بدهند که در همین راستا باید جهت مقابله با قطع درختان و آسیب زدن به محیط زیست از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار