نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به افزایش 101 درصدی معاملات خرید‌های انجام شده در بستر شاپرک در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای بهبود شرایط اقتصادی و خروج از رکود داریم.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 07 June 2020

حسین سلاح‌ورزی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار نفر از شاغلین رسمی که تا پایان بهمن ماه شغل ثابتی داشته‌اند بر اثر شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، اظهار داشت: این افراد به متقاضیان دریافت صندوق بیمه بیکاری اضافه شدند و امیدواریم با پرداخت این بیمه بخشی از مشکلات زندگی آنها مرتفع شود.

وی افزود: تقریبا به همین تعداد کارگران غیر‌رسمی، فصلی و فاقد بیمه تامین‌اجتماعی نیز داشته‌ایم که شغل خود را از دست داده‌اند و متاسفانه هیچ چتر حمایتی برای آنها وجود ندارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی لرستان بیان کرد: از مهمترین دغدغه بخش خصوصی به نوعی کمک‌کردن به تامین معیشت بخش کارگران غیر‌رسمی بیکار شده بود و در این راستا تصمیم گرفتیم در مرحله نخست حدود هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۲۶۰ هزار تومان در قالب کارت‌های خرید تهیه کنیم و در اختیار این افراد قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دو شاخص و آمار مربوط به اردیبهشت ماه هست که رگه‌هایی از امید در آنها وجود دارد گفت: آمار معاملات خرید‌های انجام شده در بستر شاپرک طبق آمار بانک مرکزی حجم معاملات در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه با توجه به تورم ۱ و ۲ درصدی اردیبهشت‌ماه ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

سلاحورزی با تاکید براینکه هر ساله در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه حجم تراکنش‌ها بیشتر است، بیان کرد: در سال ۹۸ این افزایش ۵۰ درصد بوده که در سال ۹۹ صددرصد شده است که می‌تواند یکی از علائم شروع خروج آرام از رکود باشد.

وی عنوان کرد: دیگر موضوع شاخص پیش‌نگر به عنوان شاخص مدیران خرید به عنوان ماهانه توسط مرکز آمار اتاق بازرگانی تهیه می‌شود که میزان رونق یا رکود در بخش صنعت را اندازه‌گیری می‌کند و در اسفند ماه سال ۹۸ و فروردین ماه سال ۹۹ این شاخص کاهنده بود در اردیبهشت ماه رشد دو برابری در بخش صنعت را داشته است و به نظر می‌رسد نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای بهبود شرایط اقتصادی و خروج از رکود را داریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مجموعه بسته‌های حمایتی که دولت در حوزه تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانکی برای رسته‌های هجده‌گانه اعلام کرده را به فعالین اقتصادی و بنگاه‌ها اعلام کنیم تا کسانی که در این رسته‌های هجده‌گانه هستند و هنوز نتوانسته‌اند در حوزه‌های تامین اجتماعی، مالیاتی و بانکی استفاده کنند موارد را به دبیر خانه ارسال کنند تا منعکس کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار