راه دسترسی روستای تیمورآباد پلدختر با گذشت بیش از یک سال از سیل همچنان مشکل اصلی اهالی این روستا و ترس از انفجار لوله انتقال گاز دغدغه و نگرانی آنان می باشد.
کد خبر: ۸۴۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 10 May 2020

مسئولان با گذشت یکسال از وقوع سیل هیچ‌گونه اقدام عملی در رفع مشکلات در روستای تیمور آباد انجام نداده و حتی یکبار به این منطقه سرکشی نکرده که این باعث نامیدی و گلایمندی اهالی شده است.

 این روستای سیلزده با وجودی که در مسیر رودخانه کشکان قرار دارد اما تا کنون به دلایل نامعلوم هیچ اقدامی در آن نشده و جای این سوال در اذهان اهالی باقی است که چرا این روستا فراموش شده است.

یکی از اهالی روستای تیمور آباد اظهار داشت: با گذشت بیش از یک سال همچنان راه عبور و مرور این روستا قطع می باشد و اهالی راه دسترسی برای کارهای روزمره خود را ندارند.

رامین بازوند افزود: از طرفی لوله انتقال شرکت گاز که درمجاورت روستای تیمور آباد و از پایه کوه عبور کرده براثر سیل و طغیان رودخانه کشکان در نقاط مختلفی از زیرزمین بیرون زده  و هر لحظه احتمال افتادن سنگ از کوه و خطر انفجار وجود دارد که جان اهالی را به مخاطره انداخته است.

وی اضافه کرد: مردم از بی توجهی مسئولان امر در قبال مشکلات خود کلافه شدند و جز بخشدار مرکزی پلدختر هیچ مسوول عمرانی از راه تخریب شده روستای تیمورآباد حتی بازدید خشک و خالی نکرده است.

یکی دیگر از اهالی روستای تیمور آباد اظهار داشت: چرا مردم روستای تیمورآباد باید برای رفت و آمد و تهیه آذوقه و مایحتاج روزانه مجبور باشند حدود هشت کیلومتر راه کوهستانی با جاده خاکی، کلوخی وصعب العبور به سمت پران پرویز و یا روستای کیان آباد و مورانی را طی کنند.

فرشاد عموزاده افزود: آژانس های مسافرتی حتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان از روستای مورانی تا تیمورآباد مسافر حمل نمی کنند در چنین شرایطی اگر مریض بد حالی در این روستا باشد تا حداقل  به روستای مورانی یعنی آن طرف روستای کیان آباد رسانده شود معلوم نیست چه به سر این بیمار خواهد آمد و این بازی با جان و روان مردم است.

یکی دیگر از اهالی روستای تیمور آباد اظهار داشت: برای رفع مشکلات خود به ویژه مشکل راه ارتباطی با حضور دهیار روستا به بخشداری مرکزی پلدختر مراجعه  کردیم و از طریق این مقام مسئول مشکلات به رییس اداره راه شهرستان و معاون این اداره دراستان اطلاع داده شد.

مهدی خداییان افزود: بر اثر وقوع سیل فروردین ماه سال گذشته جاده روستای تیمور آباد صد درصد قطع شد، در اواخرآذرماه سال گذشته بخشی از آن توسط اداره راهداری  و قسمتی دیگر با مساعدت بخشداری مرکزی پلدختر، توسط ستاد معین اصفهان خاکریزی انجام  و جاده موقت احداث شد که در سیل هشتم  اسفند ۹۸ با بالا آمدن آب رودخانه دوباره این مسیر تخریب و راه ارتباطی قطع شد.

وی اضافه کرد: مسئولان در جریان این امرکه خاکریز به  تنهایی نمی تواند جلوی آب رودخانه کشکان را  بگیرد و برای جلوگیری از تخریب جاده و راه ارتباطی روستای تیمورآباد نیاز به ایجاد دیوار سنگی است قرار دارند که علی رغم پیگیری های انجام شده از سوی بخشدارمرکزی پلدختر اما راهداری استان تنها اهالی را دعوت به صبر و وعده بازدید و حضور در روستا  می دهد که تا کنون این وعده محقق نشده است.

دهیار روستای تیمورآباد اظهار داشت: راه ارتباطی این روستا با ۳۰۰ نفر جمعیت و ۷۵ خانوار بر اثر سیل صد درصد تخریب شد که پاییز سال گذشته از سوی امور آب و اداره راهداری با انجام عملیات خاکریزی مرمت اما مجدد بر اثر طغیان رودخانه تخریب شد و طی بیش از یک سال که از سیل گذشته اهالی تنها سه ماه راه ارتباطی داشتند.

مظفر لطفی پور افزود: مشکل راه ارتباطی روستای تیمور آباد بارهااز طریق بخشداری به صورت های گوناگون با مسئولان استانی در میان گذاشته شده و قول پیگیری دادند اما متاسفانه تا کنون هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته و دریغ از یک بازدید و گویا مسوولان نمی خواهند مشکل اهالی را برطرف سازند.

وی اضافه کرد: دهیاری روستای تیمور آباد از فرماندار، بخشدار، راهداری وسایر مسئولان مربوطه تقاضا دارد تا قبل از آغاز بارش های پاییزی برقراری و احداث راه دسترسی اهالی این روستا به طور اساسی و اصولی را در دستور کار خود قرار دهند.

دهیار روستای تیمور آباد پلدختر گفت: با توجه به مشکلات اساسی از ناحیه راه برای اهالی این روستا و عدم رسیدگی مسئولان چنانچه بی توجهی ها نسبت به مشکلات موجودهمچنان ادامه داشته باشد، اهالی به ناچار با وجود شرایط کرونایی مجبور به تجمع مقابل فرمانداری پلدخترهستند تا شاید کسی برای این مردم دل بسوزاند.

بخشدار مرکزی پلدختر اظهار داشت: راه ارتباطی روستای تیمور آباد واقع در شمال پلدختراز طریق راهداری استان و شهرستان پیگیری  شده و مسئولان این اداره باید پاسخگوی مشکل باشند.

مرتضی کاییدی افزود: راه ارتباطی روستای تیمورآباد درطغیان رودخانه کشکان در فروردین ماه سال گذشته، قطع  و تخریب شد که با همکاری بنیاد مسکن و راهداری این راه دسترسی وصل شد اما متاسفانه بر اثر طغیان مجدد رودخانه در ۶ اسفند سال ۹۸ مجدد تخریب و قطع شد.

وی تصریح کرد: راه ارتباطی این روستا به علت قرار گرفتن در حاشیه رودخانه کشکان نیاز به دیواره حفاظتی دارد واگر این کار صورت نگیرد با هر بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه دوباره قطع خواهد شد.

بخشدار مرکزی پلدختر از دستگاه های اجرایی ذی ربط از جمله آب منطقه ای و راهداری خواست با توجه به این که راه فرعی اهالی روستای تیمور آباد مستلزم طی کردن حدود ۶ کیلومتر از مسیر روستای پران پرویز می باشد که مشکلاتی برای اهالی بوجود می آورد، لازم است نسبت به احداث دیواره ساحلی در کنار راه ارتباطی این روستا اقدام کنند.

وی افزود: لوله انتقال گاز واقع درمسیر راه دسترسی تخریب شده روستای تیمور آباد در سه نقطه اززیر خاک بیرون زده که احتمال خطر انفجار آن  وجود دارد ولازم است شرکت گاز جهت اختفا لوله در اسرع وقت اقدام کند.

کاییدی تصریح کرد: دایک حفاظتی که توسط آب منطقه ای در مسیر رودخانه کشکان درروستای تیمور آباد احداث شده تا حدود زیادی خطر سیلاب را مرتفع کرده است.

فرماندارپلدختر اظهار داشت: مشکل راه دسترسی روستای تیموراباد یکی ازآثار و نشانه های سیل مخرب فروردین ماه سال۹۸ است که باعث نگرانی و دغدغه اهالی روستا می باشد.

حسن رضاییان افزود:رفع مشکل راه دسترسی روستای تیمور آباد پی گیری شده ومقررشد راهداری جهت برطرف کردن نگرانی اهالی به این مسئله ورود پیدا کند.

وی افزود: همه پروژه ها، جاده های دسترسی روستایی، ابنیه و پل ها که در شهرستان پلدختر بر اثر سیل دچارخسارت شده به جز طرح هایی که زمانبر است تا پایان امسال تکمیل و به نتیجه خواهند رسید.

فرماندار پلدختر گفت: هرپروژه ای که ضروری تر باشد در اولویت قرار می گیرد و جاده های دسترسی که در جریان سیل تخریب شده پیگیری و با پروسه زمانی خیلی کوتاهی به پایان می رسند ، از این رو دغدغه و نگرانی اهالی روستای تیمورآباد نیز برطرف می شود.

گزارش از فاطمه مهرابی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار