رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: طرح آمارگیری نیروی کار لرستان امروز ۲۰ اردیبهشت آغاز شده که به دلیل شیوع کرونا به صورت تلفنی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۴۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 09 May 2020

سمانه حسن پور افزود: طرح آمارگیری نیروی کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران بوده که منطبق بر آخرین توصیه­ های سازمان بین‏ المللی کار است و برای مقایسه بین‏ المللی شاخص‏ های نیروی کار امکان بهتری را فراهم می­‏ آورد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح از ۲۰ اردیبهشت گفت: طرح آمارگیری نیروی کار بر اساس نیاز برنامه‏ ریزان و با هدف محاسبه شاخص‏های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن­ها طراحی شده است.

وی اظهار داشت: این طرح توسط مرکز آمار ایران با همکاری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به صورت نمونه گیری اجرا می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان با بیان اینکه این طرح به صورت فصلی در طول سال ۹۹ اجرا می‌ شود تصریح کرد: ماموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری، از طریق تماس تلفنی با خانوارهای نمونه پرسشنامه­ های مربوطه را تکمیل می­ نمایند و در صورت عدم پاسخگویی خانوار به تلفن، به صورت حضوری مراجعه می کنند.

حسن پور ادامه داد: اجرای فصل بهار این طرح از ۲۰ اردیبهشت‌ آغاز و تا پایان این ماه از طریق تماس تلفنی ماموران آمارگیر به یکهزار و ۸۸۴ خانوار نمونه از خانوارهای شهری و روستایی در استان انجام می‌پذیرد.

وی همچنین افزود: شماره تلفن­های سازمان برای اجرای تلفنی این طرح ۶-۳۳۲۲۱۴۶۵ ، ۳۳۲۰۰۲۶۶ و ۳۳۲۲۲۸۰۴ می­ باشد.

وی گفت: براساس نتایج این طرح در سال۹۸، نرخ بیکاری استان ۱۵,۴ درصد که نسبت به سال ۹۷، معادل ۱,۸ درصد افزایش داشته و نرخ مشارت اقتصادی استان در سال ۹۸، معادل ۳۶,۷ درصد  بوده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار